Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

Blog

Пробита прокладка ГБЦ

Зміст:

Пробита прокладка ГБЦ ознаки

Блок циліндрів двигуна накривається за допомогою спеціальної кришки ГБЦ. Між блоком і кришкою обов’язково укладається ущільнювач. Він називається прокладкою ГБЦ. Завдяки їй можна щільно закрити всі стики, розташовані між кришкою та самим блоком. Крім цього, вона розділяє між собою системи, якими циркулює мастильний матеріал, і антифриз. Відповідно, коли ушкоджується прокладка, починають активно змішуватись технічні склади, проникати в камеру згоряння або виникає витік відпрацьованого газу. Це негативно впливає на функціонування силового пристрою, його екологічність, витрата пального. Ось чому варто ретельно ознайомитись з усіма симптомами пошкодженої прокладки ГБЦ, щоб вчасно відреагувати на проблему, замінити прокладку. Це дасть змогу не зіткнутися з дорогим ремонтом з часом.

Симптоми, що свідчать про пошкодження прокладання ГБЦ

Враховуючи те, де саме стався пробою, можуть відрізнятися і симптоми проблеми. Це можна легко пояснити: є ознаки, коли в камеру згоряння потрапляє олія, і симптоми, що говорять про те, що пробився ущільнювач у робочому циліндрі, потрапив туди антифриз. Найчастіше під час експлуатації виникає наступна ознака пошкодженої прокладки – активно виходять гази з-під кришки. Змінити деталь досить просто, оскільки достатньо при запущеному моторі оглянути простір під капотом. Вихід відпрацьованих газів, крізь стик головки блоку, а також кришки можна візуально помітити. Це означає, що пошкодження з’явилося на зовнішній стороні, через пробоїну активно виходять відпрацьовані гази у простір під капотом, а не всередину випускних колекторів. Тепер розглянемо інші симптоми, які можуть вказувати на прогорілу прокладку та наслідки, які після цього відбуваються.

Прострілює між двома циліндрами

У такому випадку прогар виникає між двома робочими циліндрами. У результаті частина вихлопних газів з одного циліндра проникають в інший, поєднуються з горючим складом, що призводить до зниження його властивостей. З цієї причини мотор досить важко завести, оскільки неповноцінний горючий склад в одному циліндрі не спалахує. Після завершення прогріву силовий пристрій функціонує з цією проблемою стабільно, проте встановити нову прокладку необхідно однаково. Розглянемо метод, що дозволяє перевірити, пошкоджена прокладка чи ні. Виконується це так: перевіряється компресія у всіх циліндрах. Якщо виявляється 2 поруч циліндра, що мають низьку компресію, це означає, між приладами пошкоджена прокладка, її варто поміняти.

Прогоріли прокладки циліндра та системи охолодження

Наявність білого диму свідчить про те, що пробита прокладка ГБЦ між охолоджувальним вузлом та одним робочим циліндром. При такому пошкодженні охолодний склад потрапляє в камеру, а відпрацьовані гази вже проникають в охолоджувальну систему. У першому варіанті з’являється дим білого кольору усередині вихлопної системи. Але, якщо таким чином пошкоджено прокладання, симптоми можна знайти в радіаторі. Щоб це зробити, потрібно подивитись під кришку радіатора, що дасть можливість помітити дрібні бульбашки, залишені від вихлопного газу. Вони будуть добре помітні при великому пробої. Щоб виявити невелику протікання, одягається пакет на незакриту горловину. Пакет може неквапливо надутися, якщо гази в невеликій кількості потрапляють в систему, що охолоджує.

Пробій прокладки: з’являються масляні патьоки

Якщо пошкодилася прокладка із зовнішнього боку, часто з’являється така ознака – підтікає масло зі стику блоку циліндрів та кришки. Ця проблема з’являється з різних причин, проте для початку перевіряється цілісність елемента. Якщо з зовнішнього боку прокладки є пробою, наслідки з’являються не дуже серйозні. Більше може виникати проблем, якщо виходять вихлопні гази знизу кришки.

Активно зростає температура двигуна

Коли двигун прогрівається, починає знижуватися тягові якості – це симптоми пробою прокладки між системою, що охолоджує, і циліндром. Так як частково виходять гази в систему, що охолоджує, знижуються тягові якості мотора. Коли відбувається змішування газів з антифризом, вони ще нагріваються, після цього склад може менше відводити тепло від двигуна. Саме тому двигун активно перегрівається.

Масло з двигуна втрачає свої якості

Коли рідина, що охолоджує, потрапляє в масляну систему, це негативно впливає на технічні якості мотора. Охолодна рідина, змішуючись з моторним маслом, може швидко втрачати свої властивості, старіти, не створювати комплектуючим двигуна ідеальні умови для функціонування. Виявити присутність антифризу в мастилі при проби прокладки можна, уважно вивчивши зовнішній вигляд внутрішньої сторони кришки горловини, в яку заливається масло. Присутність у ній рудої емульсії свідчить, що у антифризі є моторне масло. Виявити емульсію можна за допомогою щупа для перевірки рівня мастила. Якщо через пробою прокладки виникла ця ситуація, вона змінюється, плюс заливається нова олія.

Активно намокають свічки, на них є нагар

Якщо рідина, що охолоджує, або мастильний матеріал потрапляє в камеру згоряння, з’являється нагар на робочій поверхні кожного електрода свічок запалювання. Симптоми псування прокладки у цій ситуації такі: складність у запуску, зниження тягових якостей, троїння двигуна. При зоровому огляді свічок нагар можна не виявити, проте на них будуть технічні рідини, які потрапляють усередину циліндрів.

Чому пробивається прокладка ГБЦ?

Для таких елементів застосовується армований пароніт, проте найчастіше використовується листовий метал. Якщо деталь з пароніту, будь-який отвір для циліндра оснащений металевою окантовкою, яка посилює краї, покращує стійкість до пошкодження прокладки. Залежно від моделі двигуна між отворами прокладки можуть розташовуватися дуже маленькі відстані. Ці відстані можна вважати слабкими місцями, оскільки саме тут найчастіше прогорає прокладка, і симптоми були описані вище.

Які наслідки виявляються згодом?

Приблизні наслідки були описані трохи вище, де подано основні симптоми пошкодженої прокладки. Підіб’ємо підсумки, щоб будь-який автомобіліст дізнався, як виключити ймовірність появи цієї проблеми, тому що при пробитій прокладці швидко виникають і наслідки. Їх можна характеризувати так:

  • Знижуються тягові якості двигуна;
  • Збільшується витрата пального;
  • Швидко старіє моторне масло;
  • Погіршуються якості антифризу;
  • Знижується екологічність двигуна.

Отже, коли пробивається чи зношується прокладка, наслідки погіршують функціонування двигуна, скорочують його термін експлуатації.

Методи перевірки цілісності прокладки

Майже всі існуючі методи були опосередковано описані вище. З огляду на це можна підсумувати методики виявлення пробою. Перевіряється:

  • Радіатор охолодження, щоб не виходили бульбашки вихлопних газів;
  • Корки горловини, куди заливається олія на наявність емульсії;
  • Свічки запалювання на присутність нагару;
  • Стик блоку, ГБЦ на герметичність.

Якщо знатимете методи визначення пошкоджень прокладки, зможете провести діагностику при перших симптомах пробою, щоб виключити важкі наслідки. І вони з’являться дуже швидко, оскільки зіпсований мастильний матеріал не 100% захищає комплектуючі двигуна.

Чи можна користуватися автомобілем при пробитій прокладці ГБЦ?

Користуватися автомобілем, коли відбувається витікання газів у простір під капотом, допускається, але на короткий час. Якщо внаслідок пошкодження в камеру згоряння або картер проникає рідина, що охолоджує, рекомендовано негайно поміняти елемент. Ознаки пробитої прокладки у такій ситуації потрібно виявляти у радіаторі, картері двигуна.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту