Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

Blog

Як перевірити датчик коленвала?

Як перевірити живлення на датчик коленвала

Перевірка датчика колінвалу?

Забезпечення регулювання функціональності між форсунками, що подають паливо в робочі циліндри і систему запалювання в інжекторних моторах, виконує датчик положення колінчастого валу. Також ця деталь може називатися датчиком синхронізації, несправність якої призводить до спрацьовування запалювання із запізненням або, навпаки, занадто швидко. Це головні чинники, які провокують збої у різних режимах функціональності двигуна внутрішнього згоряння. Тому при прояві найменших ознак троїння з вихлопної системи, збоїв у роботі мотора автомобіля та інших причин, які вказують на поломку датчика колінвала, необхідно проводити його діагностику. При цьому важливо пам’ятати про те, що така несправність призводить до неповного згоряння палива, що в результаті негативно впливає на ДВЗ і навколишнє середовище. Фахівці виділяють низку основних ознак непрацездатності датчика синхронізації, знання про які сприяє своєчасній діагностиці даного вузла.

Діагностика ДПКВ: основні ознаки поломки

Для того, щоб розібратися в тому, як перевіряти працездатність датчика коленвала, слід розуміти ознаки, що визначають необхідність перевірки даного вузла. До найточніших ознак належать:

  1. Зменшення потужності двигуна внутрішнього згоряння. Внаслідок неповного згоряння палива виникають проблеми синхронізації форсунок із запалюванням.
  2. Постійна зміна числа обертів ДВЗ. Погана синхронізація сприяє тому, що при кожному циклі в робочих циліндрах відбувається згоряння палива постійно в різних обсягах, що призводить до появи плаваючих оборотів.
  3. Робота двигуна з детонацією призводить до руху транспортного засобу ривками.
  4. Проблематичний запуск двигуна внутрішнього згоряння через відсутність синхронізації.

При виникненні будь-якої з перелічених вище ознак потрібна негайна діагностика датчика коленвала. Якщо виявлено його несправність, раціонально та економно буде провести заміну ДПКВ, а не ремонт всього двигуна надалі.

Основні способи перевірки датчика коленвала

Майстерами використовуються кілька способів перевірки датчика різними приладами. Перевірку датчика коленвала можна самостійно, без допомоги майстрів автосервісу проводити вдома. На початку процедури потрібно провести демонтаж ДПКВ з двигуна з обов’язковим проставленням позначок поточного положення. Насамперед проводиться візуальний огляд деталі щодо зовнішніх пошкоджень і забруднення контактної колодки. Якщо візуально не виявлено жодних пошкоджень, можна проводити діагностику. Розглянемо детальніше усі її методи.

Перевірка датчика коленвала омметром

Це найпростіший спосіб, але й ефективність його мінімальна, тому що прилад не завжди здатний виявити поломку. Для діагностики використовується прилад мультиметр, який потрібно переключити в режим омметра. З його допомогою вимірюється опір обмотки усередині датчика. Справний датчик має робочий опір обмотки конструкції котушки індуктивності розмірами 550-750 Ом. Дані показники є усередненими і можуть не відповідати заводським параметрам транспортного засобу. Точні параметри вказані у технічному мануалі до автомобіля.

Алгоритм перевірки значення індуктивності датчика напруги

Перевірка значення індуктивності дозволяє точніше перевірити функціональність ДПКВ чи виявити його з ладу. Сучасні моделі мультиметрів мають функцію вимірювання даних показників. Також для цього виду діагностики потрібно додаткове обладнання у вигляді:

  • Працюючого від мережі трансформатора;
  • Вольтметра;
  • Прилади, що вимірюють індуктивність.

Здійснювати перевірку ДПКВ із мінімальними похибками фахівці рекомендують використовувати вольтметр цифрового типу. Рекомендується проводити вимірювання, коли температура повітря не перевищує 22 градуси. Виконання діагностики індукційної котушки щодо відповідності опору обмотки проводиться під час перемикання приладу режим омметра. Коли показники відповідають заводським, проводиться наступний етап перевірки – вимірювання індуктивності спеціальним вимірювачем. Працездатний датчик повинен відображати показники в межах 200-400 мГн. Якщо дані мають суттєві відхилення, це означає, що датчик вимагає повної заміни і не підлягає ремонту.

Перевірка проводів датчика напруги мегаомметром

Для цього виду перевірки використовується мегаомметр в режимі 500 Вольт. Показники опору ізоляції повинні бути менше 0,5 мОм. Такі ж параметри мають бути в ізоляції індукційної котушки. Коли показники опору проводів з ізоляцією котушки менші за допустиму норму, це свідчить про наявність пошкоджень на захисному покритті. Для перевірки проводів один щуп приладу встановлюється безпосередньо на жилі, а другий на будь-яку ділянку з металу в машині. За наявності пробою в ізоляції показники на приладі будуть нульовими, вказуючи на прямий контакт жили з іншим пристроєм через пошкоджену ділянку ізоляції. Для того, щоб провести перевірку котушки, слід щупами до обмоток первинного та вторинного плану, діагностуючи тим самим опір між ними.

Діагностика за допомогою мультиметра

Опишемо алгоритм перевірки харчування на ДПКВ шляхом використання мультиметра. Датчик має електричні висновки, до яких здійснюється підключення дротів живлення. Мультиметр повинен бути в режимі вимірювання напруги. Діагностика проводиться при працюючому двигуні внутрішнього згоряння на неодружених оборотах. Справний датчик напруги відобразить на клемах напругу 1 Вольта. Наявність суттєвих відхилень від заводських показника вказує на необхідність заміни пристрою на новий.

Трапляється, коли діагностика датчика коленвала з використанням мультиметра призводить до того, що диск синхронізації намагнічується. В даному випадку не обійтися без процедури розмагнічування диска з використанням трансформатора. Вивчення отриманих результатів дозволяє визначити технічний стан датчика напруги та необхідність його заміни. Коли результати перевірки є позитивними, проводиться його монтаж на вихідне положення. Важливо встановити датчик саме на те місце, де він був раніше, саме для цього використовуються залишені мітки при демонтажі пристрою. Важливо витримати дистанцію між диском синхронізації та технічним сердечником не більше півтора міліметра.

Перевірка датчика колінвалу осцилографом

Діагностика технічного стану пристрою з використанням осцилографа проводиться виключно професійними майстрами автосервісу. Такий спосіб забезпечує максимально точне виконання діагностики та визначення працездатності датчика напруги. Перевірка проводиться за допомогою спеціальної комп’ютерної програми, адаптованої для діагностики ДПКВ. Однією з переваг використання осцилографа є виконання перевірки дома без попереднього демонтажу датчика. Який алгоритм перевірки працездатності датчика напруги після того, як осцилограф і програма підготовлені.

Щупи осцилографа встановлюються до висновків котушки без обов’язкового дотримання полярності. Далі запускається програма діагностики, і перед датчиком проводиться металевий предмет. Справний датчик відобразить осцилограму на приладі. Непрацездатний ДПКВ відобразить нульову реакцію металевий предмет. Більш точних результатів можна досягти під час проведення діагностики на працюючому двигуні.

Якщо у вас немає часу розбиратися з тим, як здійснюється діагностика датчика напруги, рекомендуємо звертатися до автосервісу у Києві «Гепард». Наші кваліфіковані майстри оперативно та якісно проведуть діагностику та заміну ДПКВ при виявленні відповідних на те факторів.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту