Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

Blog

Момент затягування головки блоку циліндрів

Момент затягування болтів головки блоку циліндрів

Головка блоку циліндра (також ГБЦ) – одна із запчастин двигуна автомобіля. Знаходиться деталь зверху двигуна, закриває циліндри. Між даними деталями розташована досить щільна прокладка, завдяки якій утворюється ідеальна герметизація. За рахунок цього повітряно-паливний склад не виривається з двигуна, коли відбувається робочий такт. Але якщо з’єднання запчастин нещільне, двигун швидше виходить з ладу, ламається. Найчастіше таке трапляється, якщо неправильно вибрано момент затягування головки.

Як правило, подібні недоліки виникають після ремонту двигуна, коли знімаються його основні складові, у тому числі ГБЦ. Щоб не зіткнутися з такою ситуацією, необхідно точно визначити момент плюс етапи затягування головки.

Затягування ГБЦ: у чому полягають особливості процесу?

Якщо хочете дізнатися, як проходять етапи затягування болтів ГБЦ, відзначимо, що вони відрізняються у різних автомобілів. Універсальні моделі є, але важливо точно знати, що їх можна використовувати безпосередньо для певної машини. Для цього фахівці рекомендують ознайомитись з технічними документами, вивчити всі важливі моменти обслуговування транспортного засобу.

Звична схема затягування ГБЦ виконується від центральної частини вузла до крайніх ділянок, хрест-навхрест. Затягування відбувається з використанням одразу двох болтів. У процедурі використовуються болти:

  • Правий, лівий ряд у центральній частині;
  • Болти зліва, розташовані від центральних;
  • Розташовані праворуч від центральної частини;
  • Ліворуч у двох рядах;
  • З правого боку, у кожному ряді.

Не забувайте про те, що потрібно докласти зусиль, щоб виконати затягування ГБЦ. Якщо значення буде недостатнім, болти почнуть самі розкручуватися від вібрації. А при сильному зусиллі під час затягування деталі кріплення деформуються, ламаються остаточно. У подібній ситуації потрібно буде змінювати елемент, що призведе до додаткових фінансових витрат для власника автомобіля.

Грамотна затяжка ГБЦ із використанням динамометричного ключа

Це професійний інструмент. За допомогою ключа визначається міра зусилля затягування гайок. Головний елемент ключа – динамометр, що дає можливість правильно розрахувати момент сили. Цей прилад широко використовується під час виробництва промислової техніки, ремонту автомобілів, складання різних конструкцій на будівництві.

Якщо потрібно розрахувати зусилля затягування ГБЦ, можна застосовувати такі типи інструментів:

  1. Граничний. Коли з’являється необхідний момент сили, видає спеціальний звук. Це найкомфортніший варіант, якщо необхідно затягнути кріпильні деталі ГБЦ. Тобто якщо необхідно затягнути велику кількість болтів, використовуючи однакове зусилля.
  2. Шкальний. При монтажі болтів на шкалі приладу з’являється момент сили, що використовується. За рахунок цього можна визначити яке зусилля використовується при затягуванні болта ГБЦ саме зараз.
  3. Стрілочний. Нагадує на вигляд попередній прилад, але він дає можливість визначити зусилля на вже змонтованих болтах.

Вибравши потрібний варіант, майстри виконують процес за кілька підходів. Початковий момент затягування кріпильних деталей ГБЦ повинен бути більше 1 кгс. Після цього починається поетапне встановлення кожного елемента:

  1. Перший етап дорівнює трохи більше 4 кгс.
  2. Другий етап дорівнює 7 кгс.
  3. Третій етап дорівнює 9 кгс.

Останній етап має становити максимум 12 кгс.

Процедура затягування ГБЦ: важливі моменти

Оптимальна сила затягування ГБЦ вважається ключовою вимогою під час ремонту. Найбільший момент часто варіюється у великому діапазоні. Все залежить від марки, а також моделі автомобіля. Щоб визначити його, потрібно ознайомитися з інструкцією з ремонту машини. Якщо це не зроблено, то в рази збільшується ймовірність пошкодження деталей.

Потрібно знати і скільки потрібно затягувати ГБЦ, і яка довжина кріпильних деталей. Якщо гвинтик дуже довгий, при затягуванні оп може упертись у днище колодязя. Під час спроби затягнути елемент відбудеться таке: обламається верхівка гвинта або зірветься різьблення. Усунути проблему можна лише розібравши мотор, замінивши прокладку, відновивши колодязь. Як правило, ці процедури коштують дорого для водія, відповідно, раціональніше заздалегідь виміряти довжину кожного болта, придбати відповідні елементи.

Окремо варто сказати про те, наскільки грамотно необхідно перевіряти силу затягування болтів. Для цього процесу використовується динамометричний інструмент, що показує момент сили на змонтованих кріпленнях. Але, крім регулярних перевірок після заміни механізму, що виконуються кожні 500 км пробігу, повторно підтягується кожен болт. На даний момент прокладка деформується від вібрацій, підвищених показників температури. Тобто деталі кріплення з часом послаблюються, тому потрібно їх додатково підтягувати. Орієнтуватися потрібно на показник сили, з яким гвинти встановлені на головці спочатку.

Що відбувається при неправильній затяжці болтів ГБЦ: симптоми несправностей

У разі порушення порядку затягування ГБЦ у функціонуванні автомобіля часто з’являються різноманітні несправності. Як правило, власники автомобілів стикаються з такими проблемами:

  1. Під ГБЦ утворюється відпрацьований газ. Він може збиратися у просторі під капотом, тому це просто виявити, подивившись у відсік двигуна. Також в цей же час у зоні двигуна виникають гучні звуки, які не є звичними для роботи механізму.
  2. Під ГБЦ відбувається підтікання олії. Виявити проблему просто: якщо на поверхні мотора помітні потіки олії, значить відбулася розгерметизація. Для усунення несправності необхідно встановити нову прокладку, правильно затягнути ГБЦ.
  3. Іноді відпрацьований газ проникає в охолоджувальну рідину. Якщо відкрити радіатор або кришку розширювального бака, відразу помітно, що сильно вирує рідина. Це перший знак того, що пробилося прокладання ГБЦ. Таке трапляється, якщо неправильно затягнуті деталі кріплення.
  4. Якщо на свічках запалення утворюється великий шар нагару, то проблема з герметизацією. Крім того, свічки можуть виглядати мокрими. Таке трапляється, коли в циліндрах двигуна накопичується волога, що є характерним симптомом розгерметизації, неправильного затягування болтів.

Для усунення всіх зазначених несправностей, правильної затяжки болтів радимо звернутися до фахівців. Вони знайомі з усіма нюансами майбутніх процедур, отже, зможуть грамотно, якісно виконати ремонт. Записатися на прийом до майстра ви зможете, скориставшись спеціальною формою на сайті автосервісу у Києві – Гепард або зателефонувавши.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту