Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

Як перевірити лямбда зонд?

Перевірити лямбда зонд

Навіть водій із мінімальним досвідом у ремонті та обслуговуванні транспортних засобів має уявлення про важливість коректного функціонування лямбда-зонда для повноцінної роботи системи запалювання та вихлопних газів. Але не всім відомо правила того, як провести діагностику датчика кисню або як перевірити другий лямбда-зонд. Тому, в деяких випадках, водіями провадиться експлуатація автомобіля з нехтуванням ознак зламаного датчика до появи більш серйозних технічних проблем. Основним завданням цих пристроїв є аналіз суміші відпрацьованого газу визначення в ній відсоткового вмісту кисню. Сигналами чека бортового комп’ютера проводиться регулювання подачі повітря в камеру згоряння так, щоб кисень, що потрапляє з ним, згоряв у всьому обсязі паралельно з паливом. При виході датчика з ладу газова суміш стає насичена киснем (або не вистачає). Внаслідок цього це призводить до неповноцінного згоряння палива, що негативно впливає на функціонування транспортного засобу.

Тому важливо знати, як перевірити, чи працює лямбда-зонд для своєчасного звернення до спеціалізованого автосервісу. Таке рішення запобігатиме появі нових поломок, пов’язаних з некоректною роботою датчика у вигляді проблем із запаленням. При цьому допоможе відновити стабільне функціонування двигуна внутрішнього згоряння, виключивши підвищення витрати палива. Фахівці виділяють два основні методи того, як перевірити лямбда-зонд на працездатність. Це проведення візуального огляду та діагностика електровимірювальними приладами. Нижче вивчимо два способи та з’ясуємо рівень їх ефективності.

Як візуально перевірити лямбду зонд?

Такий метод не має високої точності, але він доступний і зрозумілий навіть водієві з мінімальним досвідом. Він проводиться шляхом демонтажу датчика транспортного засобу. Перед тим, як перевірити одноконтактний лямбда-зонд, фахівці рекомендують провести первинний огляд контактної групи. Особливо важливо перевірити надійність фіксації роз’єму і проводки, що веде від нього, для виключення розриву ланцюга, яка має роль каналу, що передає інформацію від датчика на чек бортового комп’ютера. Якщо контактна група працює коректно, потрібно знати, як перевірити лямбда-зонд без машини. Для цього слід візуально визначити, чи є на ньому наявність таких факторів, як:

  1. Сажа. З’являється при дефектному нагрівачі зонда. Сприяє уповільненню реакції датчика як реакція на зміну хімічного складу відпрацьованих газів.
  2. Блискучі відкладення. Утворюються при підвищеній концентрації свинцю у паливі. Негативно впливають на каталітичний нейтралізатор, що провокує вихід з ладу датчика.
  3. Білі або сірі відкладення, що утворюються під час використання паливних присадок.
  4. Механічні пошкодження та втрата герметичності ізоляції приєднаних до датчика проводів.

Маючи знання, як перевірити знятий лямбда зонд, завжди можливе визначення його працездатності візуально без використання спеціальних приладів. Але, якщо присутні всі перераховані вище фактори, необхідно провести заміну датчика. Навіть якщо лямбда-зонд знаходиться у робочому стані і може ще експлуатуватися, його все одно варто міняти. Точне діагностування проводиться з використанням спеціальних електроприладів. Тому необхідно проконсультуватися з фахівцями щодо того, як перевірити лямбда-зонд тестером. Нижче розглянемо алгоритм цієї маніпуляції.

Як перевірити лямбда зонд мультиметром?

Більшість автовласників цікавиться, як перевірити лямбда-зонд мультиметром, тому що цей прилад є практично у кожного. Щоб провести діагностику без демонтажу датчика з транспортного засобу, необхідно виставити на мультиметр режим вимірювання постійної напруги. Подальший алгоритм дій передбачає:

  • Від’єднання датчика від колодки та приєднання мультиметра до сигнального дроту;
  • Запуск двигуна внутрішнього згоряння та його прогрів до досягнення оптимальної температури;
  • Збільшення оборотів двигуна до 2500 з наступним відпусканням педалі газу;
  • Витяг вакуумної трубки, що знаходиться в паливному регуляторі тиску.

Після проведення даних маніпуляцій важливо вивчити отримані показання приладу. Якщо рівень напруги не показується або не перевищує показник 0,8 вольт, це вказує на повну несправність датчика. 0,9 вольт свідчить про справний стан лямбда-зонда. Додатковим методом того, як перевірити роботу лямбда-зонда, є використання збідненої суміші. При ньому за допомогою вакуумної трубки провокується штучне підсмоктування повітря. Після такої маніпуляції показання мультиметра до 0,2 вольт, навпаки, справний стан підтверджують датчик. Знаючи, як перевірити лямбда-зонд на машині, і маючи мультиметр, можна з легкістю і своєчасно виявити його поломку.

Як зрозуміти, що лямбда зонд вийшов з ладу?

Якщо автовласник не має інформації про те, коли потрібна наступна перевірка датчика, тоді йому важливо стежити за поведінкою автомобіля. Коли виходить з ладу цей пристрій, найчастіше:

  • З’являються ривки під час руху автомобіля;
  • Знижується ефективність каталізатора;
  • Збільшується витрата палива;
  • Вагаються обороти двигуна.

При частковому чи тотальному прояві цих ознак важливо своєчасно звернутися за спеціалізованою допомогою. Особливо це актуально за умови, що водій не має уявлення про те, як перевірити широкосмуговий лямбда-зонд, щоб запобігти появі серйозніших поломок. Також, за рекомендаціями виробників транспортних засобів та автомеханіків, періодичність перевірки датчика кисню повинна становити на кожні 10 тис. км пробігу.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту