Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

Як перевірити клапан керування турбіною – ознаки несправності

Клапан керування турбіною ознаки несправності

Для двигунів з турбіною характерна більш висока ефективність за мінімальних витрат палива. Для регулювання роботи турбіни потрібен спеціальний клапан керування. За допомогою його використання проводиться регулювання тиску рідини та повітря. Робота двигуна можлива без цього пристрою. Але у разі, якщо відсутній будь-який обмежувач, терміни експлуатації ДВЗ істотно зменшуються через те, що навантаження, яке не контролюється, на нього постійно збільшуватиметься. Це з тим, що у потужність турбированного двигуна впливає кількість повітря, що надходить у циліндр. Його потік забезпечує турбонаддув.

Вся проблема полягає у постійному збільшенні потоку повітря, що перевищує максимально допустимі показники тиску в циліндрах, що негативно впливає на функціональність ДВЗ. Здійснює контроль подачі повітря у такій ситуації клапан керування турбіною. Його основним завданням є обмежити повітряний потік з метою уникнення надмірних термічних та механічних навантажень на двигун. Внаслідок використання цього пристрою терміни служби комплектуючих ДВЗ не скорочуються. Тому необхідно завжди стежити за справним станом клапана керування. Далі вивчимо принципи його функціональності, найпопулярніші несправності та методи перевірки пристрою на працездатність.

Як працює клапан керування турбіною?

Насамперед необхідно розібратися з принципом функціональності самої турбіни. Її обертання забезпечує рух відпрацьованих газів вихлопної системи. Вони провокують утворення тиску і обертають крильчатку турбіни, що подає повітря у циліндри. Відповідно, чим більшій кількості потрапляють горючі суміші в камери згоряння, тим активніше проходять вихлопні гази, максимально прискорюючи процес розкручування турбіни. В результаті в циліндрах утворюється надлишковий тиск, яка здатна нашкодити поршневій групі. Для уникнення цього процесу потрібне зменшення тиску вихлопних газів на крильчатку турбіни.

З цією метою використовують клапан керування турбіни, який працює за принципом пневматичного тиску. Це спеціальна заслінка, що забезпечує випуск із турбіни надлишкових вихлопних газів, що призводить до зменшення кількості обертань крильчатки. У цієї заслінки є привід, який виявляється повітряний тиск, що утворюється компресором, що обертає турбіну. Через шланг, який підключений до вихідного отвору компресора здійснюється подача повітря на клапан. Відповідно, при створенні надлишкового тиску, який забезпечує сильне обертання, приводом заслінки клапана відкривається крильчатка. Це призводить до виходу вихлопних газів. Далі відбувається процес уповільнення крильчатки, і тиск, який створював компресор, знижується. Як тільки його показники відповідатимуть встановленим параметрам, відбудеться автоматичне закриття заслінки.

Особливості перевірки клапана управління турбіною

Існує кілька способів перевірок, вид яких визначається з урахуванням типу клапана, який, своєю чергою, може бути або вакуумним, або електромагнітним. Розберемося у способах діагностики кожного пристрою окремо.

Перевірка електромагнітного клапана керування турбіною

Перевірка пристрою проводиться без його демонтажу. Для цього потрібно на холостих обертах розігнати ДВЗ до 3000 і провести спостереження за лапкою заслінки. При справному стані пристрою вона повинна переміщатися, а також проводити відкриття та закриття самої заслінки, забезпечуючи таким чином регулювання тиску в турбіні. Якщо лапка заслінки не працює, можна сміливо констатувати факт виходу з ладу електромагнітного клапана управління турбіни. Крім цього, неробочий стан клапана відображатиметься на панелі управління у вигляді помилки датчика абсолютного тиску, який повідомляє про перевищення навантаження двигуна.

Перевірка клапана вакуумного типу

Насамперед потрібно провести перевірку проводки щодо виявлення її ушкоджень. Використовуючи вольтметр, проводиться вимірювання напруги на клемах клапана. Якщо показники на приладі становлять 12, тоді подача живлення до пристрою не відбувається. Далі потрібно провести виміри опору з використанням мультиметра, що перемикається в режим омметра. При коректній роботі пристрою дані показники будуть у районі 15 Ом. Після цього виконується діагностика на слух. Беззвучна робота вакуумного клапана управління турбіною в добре прогрітому двигуні говорить про справний стан механізму. Якщо чутно характерний писк, це свідчить про замкнуті контакти обмотки, яку необхідно замінити.

Ознаки несправності та способи їх ліквідації

Найбільш поширеною ознакою несправності є некоректне функціонування двигуна при оборотах більше 3000. Дана ознака прямо вказує на необхідність виконання діагностики клапана. Ще однією ознакою є факт, коли гуде клапан керування турбіною. Він може виявлятися постійно чи під час швидкого прискорення транспортного засобу. Поява шуму може свідчити про зниження пропускної спроможності пристрою і більш повільному спрацьовуванні тиск у турбіні. Це відбувається за рахунок того, що у відпрацьованих газах, які проходять через заслінку, знаходиться паливо у достатній кількості та машинне масло. Під впливом високої температури дані рідини осідають на поверхню заслінки, утворюючи кіптяву і нагар, що призводить до зниження її пропускної спроможності.

Для вирішення цієї проблеми можна провести звичайне чищення. Попередньо знадобиться демонтаж пристрою для того, щоб отримати доступ до заслінки. Проведення чищення клапана керування турбіною сприяє поверненню йому коректної працездатності. За умови відсутності інших технічних проблем зникнення шуму відбудеться миттєво і за високих обертів двигуна понад 3000 його робота буде стабільною.

Також існують інші ознаки неповноцінної роботи клапана управління турбіною, до якої відносяться:

  • Поява підтікань технічного мастила на поверхні турбіни;
  • Розгін автомобіля відбувається повільніше;
  • Прояв брязкотливого шуму під час запуску двигуна;
  • Порушення герметичність маслопроводів.

Коли виявляються такі ознаки, слід негайно здійснити якісну діагностику даного пристрою. Якщо рівень складності перевірки клапана керування турбіни для вас дуже високий, рекомендуємо звернутися до кваліфікованих майстрів автосервісу “Гепард”. Наші майстри оперативно та правильно виявлять усі несправності у функціонуванні вашого транспортного засобу. на основі одержаних результатів буде запропоновано план ремонтних послуг. Мережа СТО у Києві «Гепард» має свої філії у різних частинах Києва та біля дорожніх розв’язок, тому у нас завжди зручний під’їзд та якісний сервіс.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту