Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

Blog

Варіатор – що це?

Зміст:

При виборі транспортного засобу, в комплектації якого передбачено автоматичну коробку передач, більшість покупців віддають перевагу варіатору CVT. Такий вузол за рахунок особливого принципу функціональності відноситься до нестандартного варіанта АКПП. Цей варіатор характеризується наявністю щодо нових розробок в області автоматичних коробок перемикання швидкостей. Установка перших прототипів даного вузла розпочалася ще в середині минулого століття транспортними засобами марки DAF. Згодом автомобільна компанія Ford почала масово використовувати це технічне рішення. На сьогоднішній день варіатор є бажаним вузлом у машині, тому що забезпечує транспортному засобу хороші технічні характеристики. Звичайно, така коробка має і недоліки, але давайте розбиратися з усім по черзі.

У чому різниця між варіатором та автоматичною КПП?

До основних відмінностей даного вузла від стандартного варіанта АКПП належить відсутність ступенів передач швидкостей. Більшості споживачів цей факт незрозумілий і вони намагаються зрозуміти, що таке варіатор і за рахунок чого досягається набір швидкостей? Щоб з цим розібратися, слід вивчити будову і принцип функціональності даного вузла. Деякі автолюбителі намагаються навчитися визначати за візуальними ознаками варіатор та коробку автомат. Але ця витівка залишається безрезультатною, оскільки зовнішній вигляд обох вузлів ідентичний. Основна їхня відмінність знаходиться не у зовнішніх проявах, а у внутрішньому устрої. Конструкція коробки варіатора CVT складається з:

  • Провідного шківа;
  • Веденого шківа;
  • Блок управління;
  • Ременя чи ланцюга;
  • Однорядної планетарної передачі;
  • Виконавчого пристрою;
  • Механізму зчеплення.

Дані механізми є основними та забезпечують функціональність самого варіатора. За рахунок синхронізованої роботи всіх елементів CVT забезпечується заміна передавального числа майже без обмежень. Конструкція класичного варіанта автоматичної коробки передбачає наявність передавального числа з обмеженою кількістю щаблів. Тепер ми розібралися, що таке варіатор, у чому його відмінності від коробки автомат і якими технічними можливостями характеризуєте. Для повного розуміння даних параметрів необхідно розібратися в принципах роботи вузла та вивчити всі його переваги та недоліки.

Принцип роботи варіатора

Усі шківи пристрою конусоподібної форми. Їхнє розташування один навпроти одного вузькою стороною одного конусного диска до широкого боку іншого. Всі, хто розбиралися в принципах роботи варіатора, знають, що цей пристрій нагадує ланцюгову передачу, характерну для велосипеда. Двигун транспортного засобу рухає провідний диск. У свою чергу, робота веденого диска запускається за допомогою ремінної передачі, що утворює момент, що крутить. За умовчанням, коли мотор не функціонує, у варіаторі ремінь розташовується таким чином, щоб його вузька частина знаходилася на ведучому шківі, а широка – на веденому. В результаті, швидкість обертання першого буде значно більшою, ніж у другого. Це покращує тягові властивості, які дозволяють при запуску автомобіля усунути навантаження з двигуна внутрішнього згоряння.

Зміна положення ременя на шківах в коробці передач варіатор відбувається за рахунок підвищення обертів двигуна. Усунення ременя ближче до центру обох шківів досягається на середніх оборотах. При збільшенні швидкості руху авто CVT коробка пересуває ремінь на широку частину ведучого шківа і вузьку ділянку веденого. В результаті зміна передавального числа відбувається таким чином, що швидкість обертання веденого шківа стає значно більшою за ведучий. При цьому швидкість транспортного засобу зростає. Але як тільки підвищиться навантаження на мотор, варіатор знову здійснить зміщення ременя, забезпечивши тим самим поліпшення тягових властивостей двигуна. За рахунок цього принципу роботи CV, швидкість змінюється плавно, тому що немає ривків, що супроводжують перемикання щаблів, як у класичній коробці передач.

Варіатор: КПП з індивідуальним керуванням

Ремені зміщуються поверхнею конусоподібних шківів не мимоволі. Даний процес забезпечується за рахунок численних пристроїв і систем, оскільки варіатор – це комплексний пристрій, що має блок управління, виконавчі механізми та мережу датчиків: ABS, швидкість руху, тиск у шинах, положення коленвала та інших. При отриманні інформації блок управління варіатора автоматично проводить розрахунок оптимального положення ремінної передачі і запускає необхідні команди для виконання гідравлічним виконавчим механізмом.

Тобто можна зробити висновок, що коробка CVT є ще гідравлічним пристроєм. Виконавчі механізми працюють за рахунок того, що до ведучого шківа надходить гідравлічна рідина в момент розгону авто і здійснює зміщення ременя на широку ділянку конуса. Паралельно від інформації, що надходить з блоку управління, виконується команда усунення ременя на веденому шківі на його вузьку ділянку. Цей процес забезпечує відтік гідравлічної рідини від виконавчого механізму.

Що краще: варіатор чи коробка автомат?

Кожен пристрій має не лише свої недоліки, а й низку вагомих переваг. Варіатор не виняток. Багато автолюбителям важко зробити розумний вибір, коли розглядають транспортні засоби з різними видами трансмісії. Маючи інформацію про те, що таке коробка CVT, можна сміливо проводити порівняння з класичною варіацією коробки автомат. Це дозволить розібратися в тому, яка трансмісія вам більше підходить. Порівнюючи дані типи АКПП, необхідно враховувати технічні показники та фінансову доцільність.

Особливості варіатора CVT

Варіатор коробки перемикання передач – це сучасна технологія, яка з технічних питань багато в чому перевершує класичний тип коробки автомат. Також до переваг CVT відносяться покращена динаміка розгону транспортного засобу та його плавний рух без ривків при наборі швидкості. Важливим аспектом вважається висока економічність коробки передач. Ця перевага забезпечує його більш проста конструкція і точне налаштування злагодженої роботи всіх комплектуючих даного вузла. До основних недоліків цього пристрою можна віднести кілька факторів. Насамперед, це необхідність щоразу при підключенні акумуляторної батареї проводити його калібрування. Вартість на трансмісійну рідину для варіатора, на відміну від автомата, значно вища. Для тих, хто знайомий з тим, що таке варіатор, не є секретом складність знаходження фахівців, які розбираються та вміють обслуговувати цей вид пристроїв в автомобілі. При цьому ремонтні роботи з цим видом АКПП досить дорогі. Ще одним недоліком цього вузла вважається сувора заборона на буксирування автомобіля, який укомплектований трансмісією CVT. Також не допускається його перевезення на звичайному причепі.

Особливості звичайної АКПП

До недоліків можна віднести процес переходу між щаблями, що часто супроводжується ривками. Очевидно, що за даними параметрами виграє варіатор, недоліки якого компенсуються плавним розгоном. Але, варто зазначити, що вартість і періодичність заміни трансмісійної рідини у звичайній коробці автомат значно менша. Також різницю між АКПП та варіатором можна помітити під час експлуатації транспортного засобу. Класична коробка автомат стійка до експлуатації у важких умовах неякісного дорожнього покриття. Додатковий нюанс, що програє, автоматичної коробки передач – це підвищена витрата палива. Тепер, знаючи всі позитивні та негативні сторони двох коробок передач, набагато простіше зробити вибір між варіатором та автоматом.

При виникненні різних проблем з автоматичною коробкою передач будь-якого типу рекомендуємо звертатися в спеціалізований автосервіс «Гепард». Наше СТО укомплектовано спеціальним обладнанням, що забезпечує якісний ремонт та діагностику варіатора чи АКПП. На початковому етапі співробітництва обов’язково проводиться діагностика трансмісії, за результатами якої складається план обслуговування чи ремонтних робіт. У нашому автосервісі працюють виключно висококваліфіковані майстри, які знають, що таке варіатор КПП і мають великий досвід роботи з їхнього ремонту та обслуговування.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту