Що таке ГБЦ?
ГБЦ вважається досить важливою частиною двигуна. Вона встановлюється у верхній частині блоку циліндрів. Прокладка герметично закриває всі сполуки цих елементів.
Що являє собою ГБЦ? Прилад, розташований у верхній частині циліндра, що герметизує його, утворює камери згоряння.
ГБЦ (головка блоків циліндра) має різноманітні призначення:
- Забезпечує розподіл газів.
- Змащує циліндри. Щоб функціонували всі комплектуючі, вони повинні ретельно змащуватися. По масляним трубочкам ГБЦ відбувається подача масла до комплектуючих, що труться. І ці пункти не дозволяють отримати повну картинку, якщо розбиратися, що являє собою головка мотора.
Крім того, ГБЦ має спеціальні канали, якими переміщується охолоджувальна рідина.
Які комплектуючі входять до ГБЦ?
Вузол, завдяки якому відбувається утворення паливно-повітряного складу, подача їх у камеру згоряння – це ГБЦ. Спробуємо розібратися у питанні щодо того, які саме деталі входять до складу блоку циліндрів.
Для бензинового двигуна пристрої головки складаються з:
- Портів впускних, випускних. Вони призначені для того, щоб виводити з циліндрів відпрацьовані гази. По портах абсорбований склад пального повітря проникає в циліндри. Клапани впускні відповідають за те, щоб до камери надходила свіжоприготовлена суміш. Випускні – дають можливість виходити вихлопним газам, що згоріли.
- розподільних валів. Ремінь головки впливає початку функціонування валу, що запускає розподільні вали. За допомогою валів відчиняються, закриваються клапани.
- Форсунок. Дані деталі входять у систему упорскування. Вони призначені для того, щоб певні дози палива надходили до камери згоряння.
Крім того, ГБЦ складається із свічок запалювання. Дані деталі призначені для того, щоб спалахувати пальне.
Типи деталей та комплектуючих можуть залежати від конфігурації ГБЦ двигуна, клапанного вузла.
Як функціонує головка блоку циліндрів?
Чи не будь-який автомобіліст точно знає, як функціонує даний механізм. Принцип роботи головки полягає в наступному – паливний склад починає реагувати на повітря, в результаті відбувається спалах. В результаті поршні починають активно працювати. Крізь впускний колектор починає проходити повітря спеціальними отворами, потім проникає в ГБЦ, а вже звідти переходить в камеру згоряння.
Повністю зрозуміти, що являє собою ГБЦ, як функціонує вузол у будь-якому автомобілі, не важко. Через те, що згоряє пальне, з’являються вихлопні гази. Дані гази через випускні клапани, спеціальні отвори проникають у колектор, а потім у вихлопну систему транспортного засобу.
В результаті стає зрозуміло те, що ГБЦ – важливий вузол, що бере участь у роботі паливної, а також системи машини, що охолоджує.
Основні симптоми поломки ГБЦ
Ми вже змогли відповісти на питання, що є ГБЦ, як функціонує даний механізм. Тепер спробуємо розібратися в тому, з яких причин може виходити з ладу цей вузол.
І так, перерахуємо основні ознаки, що вказують на те, що ГБЦ несправна:
- Негерметичність, оскільки сильно зносилася прокладка. Прокладка ушкоджується, якщо неправильно встановлені деталі після проведення ремонту головки, при виробничому шлюбі, при застосуванні поганого якості палива, якщо перегрівається мотор.
- Двигун втратив потужність.
- Температура охолоджувального складу дійшла червоної позиції.
- У рідині, що охолоджує, присутня олія.
Крім того, починає некоректно функціонувати двигун під час холодного запуску.
Шліфування головки: як це відбувається?
Процес шліфування ГБЦ дозволяє видалити з поверхні механізму всі нерівності. В результаті, поверхня ідеально прилягає до блоку головки.
Шліфувати головку блоку циліндра потрібно за порушення геометрії або її викривлення. Головка деформується, коли послаблюються болти, демонтується головка після проведення зварювальної роботи.
Обговорюючи в інтернеті шліфування, у багатьох водіїв виникають різні питання, наприклад, чи потрібно демонтувати клапани перед тим, як проводитиметься шліфування головки, як виконати цю роботу без помилок, скільки допускається зняти під час шліфування і таке інше.
Навіщо демонтуються клапани перед процедурою шліфування головки блоку циліндрів?
Процедура демонтажу ГБЦ може бути різною для різних транспортних засобів. Заздалегідь потрібно злити олію, охолоджувальну рідину, а також демонтувати кожен розхідник, який заважає шліфування. Потрібно перевірити клапани, встановити нові сальники. В результаті не потрібно виконувати притирання деталі, що прогоріла, після складання механізму.
Якщо головка блоку циліндрів деформувалася на 0.05 мм, тоді шліфування виконувати не потрібно. Якщо раніше голівка вже шліфувалась, тоді вона повністю змінюється.
На яку товщину робиться шліфування?
Допускається певна глибина шліфування поверхні двигуна, і вона вказується виробником на заводі. Даний параметр гарантує те, що двигун транспортного засобу після цього буде нормально функціонувати. Якщо перевищити допустимі параметри під час шліфування ГБЦ, тоді його доведеться поміняти, оскільки воно не підлягає відновленню.
Чому з’являються тріщини в ГБЦ?
Тріщини ГБЦ можуть виникати на різних етапах, навіть у нових елементів, якщо вони неправильно встановлені, для виробництва використовувалися неякісні, слабкі метали. Тріщини з’являються, якщо неправильно промивався, продувався блок перед тим, як він збирався. Через це у місцях, де вкручуються сполучні елементи, залишається бруд, рідина.
Тріщини в ГБЦ можуть виникати і з інших причин.
Перегрів – головна причина, через яку з’являються тріщини у ГБЦ
Двигун може під час роботи перегріватись з різноманітних причин. При цьому, внаслідок цього найчастіше виходить із ладу один із елементів системи охолодження. Перегрів двигуна сильно збільшує навантаження та поріг температури. Саме вони можуть вивести з ладу деталі вузла.
Необхідно точно знати, з яких компонентів складається двигун. Найчастіше тріщини, а також деформації під час перегріву виникають на головці, яка виготовлена з алюмінію. Тріщини вважаються найпоширенішим явищем, оскільки виробники автомобілів використовують із розробки двигунів суміші металів. З якого металу виконана ГБЦ дуже важлива. Багато машин, наприклад, оснащені масивним блоком із чавуну, але алюмінієвою головкою. Проблеми з’являються, оскільки з різною швидкістю розширюються дані матеріали. Внаслідок чого з’являються тріщини всередині циліндра.
Присутнє повітря всередині системи
Повітря не здатне так передавати тепло, як рідкі склади. Гарячі ділянки найчастіше з’являються через те, що нерівномірно розширюються частини мотора, від негерметичності шлангів, швидкого запалення всередині циліндрів. Коли повітря затримується далеко від температурного датчика, він пропускає та не реагує на гарячу ділянку. Необхідно ретельно дати раду тому, як саме функціонує ГБЦ.
Вийшов з ладу термостат
Потрібно знати, як функціонує ГБЦ. Двигун повинен працювати за тієї температури, яку встановив виробник. Коли температура знижується, збільшується ризик зносу механізму, і навіть споживання пального. При цьому в радіатор не потрапляє рідина. Це відбувається до того моменту, поки температура не досягає необхідного значення, так як дана можливість блокується термостатом. Коли температура досягає потрібних показників, радіатор відкривається. Після цього двигун проникає охолодний склад. Він знижує температуру до необхідних значень, у результаті охолоджується термостат, і він закривається. Цей цикл триває, поки функціонує двигун. Що являє собою ГБЦ у машині, яку роль грає термостат – це повинен знати будь-який водій.
- Коли термостат застряє у відкритому положенні, машина тривалий час прогрівається до потрібної температури. Охолодний склад починає переміщатися по колу крізь радіатор, а у мотора зникає можливість оптимально прогрітися.
- Коли термостат застряє, залишається закритий, двигун перегрівається. У підігрітого охолоджуючого складу зникає можливість швидко остигати. У деяких ситуаціях замість маленького радіатора багато двигунів використовують обігрівач.
Відбувся витік охолоджувального складу
Якщо виявили, що в автомобілі стався витік охолоджувального складу, спочатку перевіряється кришка радіатора. Так, це деталь недорога, але, незважаючи на це, коли вона виходить з ладу, виникають тяжкі наслідки. Врахуйте те, що не кожен витік охолоджувального складу виявляється відразу.
Інші причини
Додавання холодної рідини в радіатор часто призводить до того, що розтріскується головка, оскільки відбувається різкий перепад температури. Поломка водяної помпи ускладнює циркуляцію охолоджуючого складу по мотору, в результаті механізм перегрівається.
Невелика тріщина у ГБЦ тривалий час не здатна виявлятися. Але через деякий час ситуація лише посилюється, тому її не варто ніколи ігнорувати.