Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

Двигун внутрішнього згоряння – це?

ДВС це

ДВЗ (або двигун внутрішнього згоряння) – важливий пристрій у будь-якій сучасній машині. За рахунок даного механізму автомобіль здатний пересуватися дорогою: двигун відповідає за перетворення руху поршня та обертання коленвала. Зазначимо, що силовий вузол монтується не тільки в транспортних засобах, але також в мототехніці, літаку, тепловозі та іншому виді транспорту. Крім цього, двигун встановлюється у різноманітних інструментах, певних типах обладнання.

Хто та коли винайшов перший двигун внутрішнього згоряння?

Питання щодо того, хто розробив перший ДВС, завжди відкрите. Все тому, що у його стані, як зараз, пристрій виникало поступово. У розробку двигуна знесли свої вклади багато винахідників, а саме:

  1. У 71 році 18 століття була винайдена газова турбіна Джон Барбері.
  2. Придуманий газовий мотор був у 1860 р. Етьєном Ленуаром. Це був перший двигун внутрішнього згоряння, що випускається серіями.
  3. У 1861 р. завдяки Ніколаусу Отто був придуманий мотор, що має іскрове запалювання.
  4. У 1872 р. завдяки Джорджу Брайтону запатентували двотактний двигун з двома циліндрами.

Отже, неможливо точно стверджувати, хто саме був розробником двигуна, оскільки у проектуванні, створенні вузла брали участь різні винахідники. Варто згадати також Пилипа Лебона. Він зміг зробити величезний внесок у створенні двигуна, оскільки відкрив світильний газ, вирішив запропонувати застосовувати його для пального мотора. Тоді йде ніхто не прийняв, але напрацювання Філіпа вирішили застосовувати інші винахідники у своїх роботах у майбутньому.

Вперше розробив ДВС саме Етьєн Ленуар. Він вигадав мотор, що має потужність 12 к.с., який функціонував за рахунок суміші, що складається зі світильного газу та повітря. ККД у даного пристрою було майже 5%, але прилад все одно зміг стати популярним, застосовується для двигуна човна.

Пристрій двигуна внутрішнього згоряння

Зазначимо те, що пристрій двигуна може бути різним, оскільки є різноманітні види силових пристроїв. Найпопулярнішим зараз вважається поршневий різновид. Подібні вузли монтуються у багатьох транспортних засобах. Крім цього, зустрічаються й інші види моторів, наприклад, газотурбінні, роторно-поршневі, але вони не настільки поширені.

Розглянемо те, як влаштований поршневий двигун. Його головна частина – це корпус. Він складається з блоку циліндрів, головки, а також інших механізмів:

  1. Кривошипно-шатунного. Завдяки його конструкції, можливості перетворити термічну енергію, даний механізм відповідає за те, щоб колінвал крутився.
  2. Газорозподільний. Відповідає за впуск чистого повітря, випуск відпрацьованих газів.

Якщо розібралися з пристроєм двигуна, тоді спробуйте запам’ятати, з яких систем він також складається:

  1. Впускний. Відповідає за подачу повітря у двигун.
  2. Випускний. Необхідна для очищення та виведення вихлопних газів у навколишнє повітря.
  3. Паливний. Подає паливо до силового агрегату.
  4. Системи упорскування. Це вузол, що входить до паливної системи. Необхідний для того, щоб утворювати горючу суміш.
  5. Системи мастила. Відповідає за те, щоб вчасно оброблялися деталі, що труться маслом.
  6. Охолоджуючою. Система двигуна, яка відводить тепло від найгарячіших вузлів.
  7. Системи запалювання. Відповідає за запалювання складу, який утворюється в камері згоряння.

Крім того, також є система керування, що відповідає за керівництво всієї електронної начинки, різними процесами в двигуні.

Як працює двигун внутрішнього згоряння?

Двигун функціонує так – усередині нього виникає ефект термічного розширення:

  • У двигуні згоряє пальне;
  • Здійснюється теплове розширення, що впливає на механізм поршень;
  • Цей елемент починає рухатися, після чого розкручується колінвал.

Внаслідок цих процесів працює повністю весь агрегат.

За цикл колінчастий вал обертається двічі, а сама процедура складається з різних тактів. Щоб точно знати, як функціонує двигун, розглянемо роботу кожного вузла:

  1. Впуск. Спочатку утворюється суміш. Після цього склад відправляється в камеру згоряння через відкриті клапани.
  2. Стиснення. Відбувається стиск складу всередині циліндра.
  3. Робочий хід. Здійснюється займання, в результаті якого у пристрої виникають гази. Вони починають тиснути на поршень, активно переміщують його. Завдяки тому, що передається механічне зусилля, колінчастий вал обертається.
  4. Випуск. Гази, які вже відпрацювали, ідуть в атмосферу. Перед цим відбувається їхнє очищення, охолодження в системі випуску.

Якщо враховувати принцип функціонування двигуна, його ККД може дорівнювати приблизно 40%. Справа в тому, що коли циліндр здійснює робочий хід, інші циліндри відповідають за ті такти, що залишилися. Це відбувається через особливості конструкції механізму: якби цикли роботи здійснювалися все відразу, двигун не міг би працювати правильно, рівномірно.

Де можуть застосовуватися двигуни внутрішнього згоряння?

Вивчивши роботу бензинового двигуна, фахівці вирішили його використовувати, як основний вузол у різних типах транспорту. На даний момент даний вузол використовується і в легкових, і вантажних авто, а також мопедах, човнах, мотоциклах, теплоходах і таке інше.

Зазначимо, що двигуни також застосовуються в різноманітній бензотехніці, наприклад, косарках, триммерах, пилках і так далі. Окремо варто сказати те, що мотор знайшов широке використання в автономній та пересувній електростанції, генераторі, компресорі та іншому обладнанні.

Зараз у рази збільшився перелік видів двигунів. Виділимо найпоширеніші двигуни, що зустрічаються у нашому житті:

  1. Поршневий. Вважається найпоширенішим варіантом. Принцип його роботи описано вище.
  2. Карбюраторний. Перед тим як горючий склад потрапляє в циліндри, відбувається його утворення саме в карбюраторі.
  3. Інжекторні. Впорскування палива здійснюється в колектор завдяки форсункам.
  4. Дизельний. Склад займається завдяки підвищеній температурі. Цей пристрій не встановлює свічки запалювання.
  5. Роторний. Виконується трансформація енергії завдяки обертанню ротора за рахунок газів.

Крім того, є двигун газотурбінний. Він приводить у роботу нагнітач. Даний механізм стискає повітря перед тим, як спалахує суміш.

Будова двигуна внутрішнього згоряння: основні плюси агрегату

Розглядаючи особливості конструкції двигуна, відзначимо те, що він характеризується певними достоїнствами. Двигун внутрішнього згоряння:

  • Автономний;
  • Коштує недорого;
  • Багатопаливний;
  • Має найвищий рівень надійності;
  • Невибагливий у роботі;
  • Легкий в обслуговуванні.

Дуже важливе питання, яке цікавить багатьох людей – яка саме температура в моторі, оскільки будь-який двигун вважається вразливим до перегріву. Якщо механізм неправильно охолоджується, він функціонує з перебоями, здатний у будь-який момент зламатися. Щоб уникнути цього, потрібно вчасно ремонтувати двигун.

Записатися на технічне обслуговування та відновлення автомобіля ви завжди можете в нашу майстерню. Наші фахівці перевірять двигун, відремонтують його, якщо потрібно.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту