Датчик масової витрати повітря – ознаки несправності
Основні ознаки несправностей датчика витрати повітря
Для вимірювання та визначення показників повітря у моторі автомобіля використовується датчик масової витрати повітря. Повітря перенаправляється в камеру згоряння, де виконується змішування з паливом для забезпечення роботи ДВЗ.
Датчик збирає показники цього процесу, передає їх на електронний блок управління (ЕБУ), де дросельна заслінка регулюється відповідно до потреб зменшити або збільшити потік повітря. Така деталь важлива для коректної витрати повітря та мотора в цілому, щоб він відповідав показникам своєї потужності та забезпечував ефективну роботу.
Оскільки функціонування датчика є основою коректної роботи двигуна, необхідно регулярно відстежувати роботу цієї деталі. При появі сигналів про його несправність, слід перевстановити елемент, щоб відсутність сигналів про масові витрати повітря не призвели до більш серйозних дефектів та поломок у механізмі вашого авто.
Як працює датчик масової витрати повітря?
Переконатись у справності ДМРВ допоможе розуміння принципів його функціонування. Знання роботи пристрою дає можливість швидко помітити його перешкоди та своєчасно на них відреагувати.
Конструкція датчика оснащена спеціальними терморезисторами, виготовленими з платини або вольфраму. Ці елементи пропускають через себе напругу та нагріваються до певної межі. Розташовані вони у двох місцях – усередині корпусу ДМРВ та в окремій камері для переміщення повітря.
Це дозволяє одному резистори охолоджуватися, що створює різницю температур. Вона, своєю чергою, подається до системи управління, де й виконується підрахунок обсягів повітря. Також тут коригується положення заслінки, яка відповідає за регулювання пропорцій палива та повітря у робочих сумішах.
Відповідно, якщо відбудеться відключення датчика масової витрати повітря, то вузол контролю не отримає повних чи коректних даних. В результаті в сумішах будуть порушені відсоткові співвідношення палива та повітря, і це не модно відстежити та виправити.
Сучасні моделі датчиків мають вбудовані високоточні вимірювачі температури повітря, що проходить, хоча працюють за стандартним принципом. Точна інформація дозволяє ще коректніше відстежувати зміни.
Для роботи з повітряними масами датчики встановлюють у повітряній магістралі. Вони розташовуються між дросельною заслінкою та фільтром, що дозволяє елементу контактувати з уже очищеним повітрям і менше забруднюватись, погіршуючи свою турботу від усіляких забруднень.
Ознаки несправностей датчика масової витрати повітря
При прояві ознак несправності ДМРВ варто також розуміти, що можуть бути й проблеми з іншими механізмами автомобіля.
Самі ознаки поломки датчика будуть однаковими для бензинового та дизельного мотора. До них належать такі прояви:
- Поява збоїв двигуна навіть у період холостого режиму роботи транспортного засобу. При цьому показання датчика коливаються та електронний блок відображає некоректне розташування механічного регулятора.
- Втрата плавного ходу в автомобіля.
- ДСВ не запускається. Тут можуть бути різні причини, але одна з них – поломка датчика масової витрати повітря.
- Погіршилася первинна динаміка автотранспорту, що супроводжується складнощами у розгоні машини.
- Збільшилася витрата палива, оскільки ЕБУ не здатна визначити обсяг повітря всередині та вільний простір заповнюється паливом. Це порушує пропорції, що шкодить двигуну.
- Світиться лампочка Check Engine, яка вказує на необхідність проведення діагностики двигуна і, разом з ним, ДМРВ.
Коли вмикається лампочка “Перевірте двигун”, рекомендуємо відразу перевіряти код помилки. Так ви заощадите час на пошуку несправностей, і зможете відразу встановити причину ознак у пошкодженні цієї деталі автомобіля або іншого механізму.
При цьому всі перелічені ознаки можуть бути викликані іншими поломками, а датчик масової витрати повітря буде справним. У будь-якому випадку, діагностика необхідна, адже поява будь-яких дефектів, будь то в ДМРВ чи іншій деталі, це загроза функціональності машини та безпеки їзди. А за цим важливо слідкувати відповідально.
Як правильно визначити несправності ДМРВ?
Якщо спостерігаєте прояви, які описані вище, то наступною дією буде визначення чи точно ремонт або заміна потребує ДМРВ. Перевірити допоможе вимкнення датчика. Виконують це за такою інструкцією:
- Заведіть свій автомобіль.
- Легко натисніть на педаль газу на холостому ходу, щоб прогрівати двигун.
- Заглушити роботу двигуна.
- Виконайте демонтаж клеми у пошкодженого елемента.
- Заведіть автомобіль знову.
Якщо після цієї процедури повороти стали рівнішими, тоді причина збоїв була в датчику. Коли запчастина відсутня, то ЕБУ перемикається на заводські установки подачі повітря, які передбачені програмою.
Після визначення поломки датчика не рекомендуємо використовувати машину без нього. Це призведе до посилення ситуації і серйозніших поломок двигуна. Виконайте заміну без затримок, щоб паливоповітряна суміш не втрачала своїх правильних пропорцій та створювала умови для безперебійної роботи двигуна.
Вчимося перевіряти датчик ДМРВ
Покажемо вам також 3 способи, як можна перевірити датчик. Деякі вимагатимуть його демонтажу, для якого знадобиться виконати такі етапи:
- Трохи послабте хомут. Це допоможе зняти повітряний патрубок.
- Демонтуйте кріплення датчика.
- Заберіть чорну клему з батареї, щоб уникнути помилок. Вона може бути зі знаком мінус.
- Вимкніть їх роз’єм корпус датчика.
Метод 1. візуальна оцінка стану
При поломці ДМРВ виникає необхідність перевірити, чи деталь вийшла з ладу. У цьому допоможе перший метод візуальний огляд. Це найпростіший і надійніший прийом перевірки, адже наявність забруднень, механічних пошкоджень або дефектів терморезисторів відразу створює перешкоди в роботі пристрою. При огляді особливу увагу приділяйте цілісності резисторів та нагрівальної плівки.
Пошкоджений датчик полагодити вже не вийде, оскільки деталь не піддається ремонту. Знадобиться лише переустановка запчастини.
Якщо ж виявлено бруд, то цю проблему можна виправити меншими витратами. ДМРВ можна очистити від забруднень, і розберемо нижче докладніше, як це зробити.
Метод 2: вимкнення ДМРВ: що дає?
Датчик масової витрати повітря можна перевірити без мультиметрів. Просто вимикається роз’єм підключення датчиків до електричної енергії транспортного засобу. Після цього необхідно запустити двигун. Якщо двигун вже працює без руху автомобіля, то причина знаходиться саме в датчику.
У такому положенні електронний блок перемикається на резервний потік зі стандартним об’ємом повітря від норм, затверджених виробником.
Метод 3: перевіряємо датчик мультиметром
Якщо попередні дії можна було виконати швидко, для перевірки мультиметром знадобиться незначна підготовка. Важливо уважно оглянути, де знаходяться плюсові та мінусові клеми, щоб коректно приєднати до них щупи.
Після приєднання щуп до деталей, слідкуйте за показниками. Якщо мультиметр показує 1 з коливанням + 0,4 В, запчастина може далі працювати. При показниках вище деталь слід замінити на нову.
Чим та як чистити ДМРВ?
Датчики можуть показувати неправильну інформацію через шар пилу на них. Очистіть їх, прибравши забруднення, та працездатність покращити. Зробити це можна за допомогою спеціальних очисних засобів. Вибирайте продукцію від:
- Kerry;
- Hi-Gear;
- CRC.
Також можна чистити ДМРВ очищувачами карбюратора. Тільки це має бути препарат, який швидко вивітрюється та не впливає на нагрівальні елементи, пошкодивши їх.
Ще один варіант для очищення – спирт. Підходить і ізопропіловий, і етиловий та інші варіанти.
Якщо при проведенні ви таки пошкодили деталь, то знадобиться заміна. Допомогти з вибором правильного ДМРВ під ваш автомобіль допоможуть фахівці автосервісу – Гепард. Вони також допоможуть із заміною, щоб професійне встановлення з коректним проведенням процедури збільшило термін експлуатації запчастин.