Стукає рульова рейка
Основним основним елементом для створення механізму керування транспортним засобом вважається рульова рейка. З цієї причини ця деталь вважається в ньому найпровіднішою. Основним завданням даного механізму є передача на колеса зусиль автоводія, що додаються до керма. Саме за рахунок рухів рейки в сторони за допомогою кермових тяг відбувається підпорядкування коліс до положення керма. Працездатність даного механізму впливає на розворот і захищеність автомобіля під час його експлуатації. Тому при прояві стукоту в рульовій рейці насторожується водій із будь-яким досвідом керування транспортним засобом.
Багатьом цікаво, якщо стукає рульова рейка, чи можна їздити машиною. Фахівцями не рекомендується в таких випадках експлуатація автомобіля через те, що появу стуку можна віднести до первинних весток про появу несправностей. У більшості випадків стукіт рейки провокують зношені деталі конструкції механізму або послаблення їх з’єднань між собою. Тільки за допомогою діагностики ходової частини в рамках спеціалізованого СТО можна виявити причину появи стуку. Не рекомендується затягувати з відвідуванням автосервісу . Не знаючи того, чим небезпечний стукіт рульової рейки, можна дотягнути до того, поки не заклинить кермо. А поява такої несправності під час руху завжди закінчується дорожньо-транспортною пригодою.
Основні причини стукоту рульової рейки
Найбільш оптимальним механізмом вважається керманич на основі рейки. Це з тим, що він високий ККД, з якого він став дуже поширеним у світі. Застосування технології «шестерня-рейка» при конструюванні механізму зробило його простим. Але, через те, що він має різноспрямоване навантаження, цей механізм експлуатується лише за умови його регулярного обслуговування. При його зневазі з’являється характерний стукіт у рульовій рейці. Основні причини:
- Ослаблення кріпильних болтів. Це відбувається в результаті вібрації при частій експлуатації автомобіля з дорожнього покриття низької якості.
- Зношування опорних втулок. Сировиною для виготовлення таких деталей є пластик або м’який метал, тому їх знос відбувається дуже швидко, що приводить до появи стуку рейки незалежно від умов експлуатації автомобіля.
- Пошкодження захисного кожуха, виготовленого з гуми, при пошкодженні якої механізм проникають різні види забруднень. Зрештою через них відбувається заклинювання коліс.
- Поява іржі, яка суттєво скорочує термін експлуатації механізму. Коли досягається критичний рівень зношування, з’являються первинні ознаки стукоту рульової рейки.
Всі причини призводять до утворення між парними деталями люфту та дотику комплектуючих один з одним. Варто зазначити, що такі додаткові удари сприяють збільшенню навантаження, яке в результаті стимулює зношування і в окремих випадках може зруйнувати ділянки, що з’єднують. Всі ці причини стукоту рульової рейки вважаються основними і вимагають негайного виявлення та усунення. Винятком може бути лише сильне пошкодження рейки окислювальними процесами, яку доведеться лише міняти на нову деталь. Виправлення ситуації з управлінням іншими засобами у разі неможливо.
Алгоритм визначення стуку рульової рейки
Поява стуку може бути сигналом про некоректне функціонування різних вузлів підвіски. Тому важливо знати, як визначити, що стукає рульова рейка, а не механізм. Для обстеження використовується спеціальний діагностичний стенд, який є лише у автосервісі. Але за наявності хоча б мінімального досвіду можна і самостійно визначити цю проблему. Починати необхідно з того, що рульова рейка стукає при повороті керма, незалежно від боку, в яку його спрямовують. Звук може видаватися під час їзди автомобіля по нерівному дорожньому покриттю з ямами та вибоїнами, а на прямому шосе повністю зникає. Можливо, що рульова рейка стукає на купині, особливо при наїзді на них під час руху транспортного засобу на великій швидкості. При прояві таких ознак потрібне негайне обслуговування даного механізму, і навіть його ремонт. Трапляються випадки, коли нова рейка стукає, і причиною цього може бути не лише недостатня затяжка болтів. Таку помилку майстрів можна виправити самостійно, маючи знання про те, як зрозуміти, що стукає рейка, а не інші деталі.
Основні методи усунення стуку в рульовій рейці
Маючи уявлення про те, як перевірити, чи стукає рульова рейка, і як правильно встановити причину виникнення даного звуку, можна приступати до усунення несправності. Раніше ми вже говорили, що таку роботу рекомендується довірити кваліфікованим фахівцям автосервісу, але за бажання та вміння можна й самому усунути несправність. І так, автослюсарі у своїй роботі використовують такі найпоширеніші методи усунення стуку в рульовій рейці:
- Заміна опорної втулки;
- Очищення тарілчастої пружини від забруднень;
- Заміна пильовика за наявності на його поверхні мікротріщин;
- Підтягує регулювальні болти, які відповідають за рух втулки.
Підсумовуючи всю інформацію, варто зазначити, що коли стукає рульова рейка, панікувати не варто. Істотно небезпеки дана несправність не несе, але це лише за умови, що відразу автомобіль буде спрямований на діагностику та подальше обслуговування у рамках спеціалізованого автомобільного сервісу.