Схема встановлення ГБО 4 покоління
Наскільки складно самостійно встановити газобалонне обладнання в автомобіль – питання відкрите. Автовласники, які вперше зіткнулися з цією темою, вважають, що це неможливо зробити своїми руками, а якщо і можливо, то дуже і дуже складно. Автомобілісти зі стажем, навпаки, твердять, що це завдання багатьом під силу! Як справи насправді, вирішувати вам. Ми зараз опишемо порядок виконання роботи з огляду на всі ті моменти, про які не знають новачки.
А простий висновок виглядатиме так: якщо вам важлива ваша безпека і нормальна робота вашого автомобіля, то ви звернетеся до професіоналів.
Трохи теорії
У нашій країні газові установки поділяються не так на категорії, але в покоління. У світі налічується вже 6 поколінь газобалонних установок, при цьому не можна сказати, що обладнання 2-го покоління гірше, ніж установка 3-го або що ГБО 5-го покоління краще, ніж система 4-го – така градація потрібна для полегшення робочих моментів , що виникають між фахівцями, які займаються цією роботою
Тому, якщо на вашій машині встановлено ГБО 4-го покоління, не варто збирати гроші для того, щоб замінити його новішим, тим більше, що 9 із 10 замовлень, пов’язані з монтажем 4 покоління ГБО.
Схема встановлення ГБО 4 покоління: монтаж основних елементів системи
На першому етапі встановлюється та підключається редуктор. Електромагнітний клапан монтується у безпосередній близькості від нього (зверніть увагу, клапан має бути з фільтром зрідженого газу).
Після цього монтують ЕБУ (спеціальний контролер), а в сукупності проводів знаходять провід, що веде до мультиклапану. Від редуктора до балона з газом протягуються дроти та магістраль для подачі газу.
Продовження роботи: монтаж газового балона
Балон закріплюється на відведеному йому місці, потім монтується і мультиклапан – дроти цього пристрою об’єднуються з ЕБУ-проводами, а вже прокладена дном автомобіля магістраль для подачі газу – з вихідним патрубком. З елементами зовнішніх заправних агрегатів з’єднується мультиклапанний вхідний патрубок типу.
З’єднання штуцерів та клапанів – третій етап роботи
Настала черга врізати газовий та вакуумний штуцера. Врізання з форсунками також поєднуються рукавами, так само як і редуктор зі штуцером вакуумного типу. Трубка подачі, що йде від редуктора, підводиться до панелі, де розташовані форсунки. У проміжку, що утворився, потрібно встановити фільтр.
Зверніть увагу, схема встановлення ГБО 4 покоління до цього процесу була однаковою для всіх поколінь газобалонних систем, далі монтаж здійснюється індивідуально.
Завершальний етап – робота з електрикою
На жаль, дроти у виробників позначаються по-різному, але до кожного різновиду ЕБУ додається власна схема підключення. Це означає, що стандартизованою схемою підключення ГБО для системи того чи іншого покоління не розроблено, але існує певний принцип, дотримуватися якого потрібно тим людям, які планують встановити в автомобілі ГБО.
Для виконання ЕБУ конкретної роботи, потрібно завантажити в нього прошивку та дані з бортового комп’ютера про роботу системи запалення, період відкриття форсунок для бензину, завантажити показники панельних приладів та ін. Також необхідно провести процедуру налаштування та калібрування цілої низки параметрів та показників. Тому спочатку потрібно заправити газовий балон невеликою кількістю газу і перевірити всю систему на герметичність, а вже потім зняти всі показники роботи автомобіля на бензині.
Щоб зняти ці показники, підключитися до бортового комп’ютера автомобіля сканером та періодично підключатися до електричного ланцюга, що йде від робочих вузлів до БК. За цим же принципом, до ЕБУ підключаються дроти та елементи газобалонних установок до редуктора, кнопки, за допомогою якої відбувається управління паливними ресурсами та газовими форсунками. Коли монтаж завершено, виконується цикл пусконалагоджувальних робіт, щоб обладнання працювало на «відмінно».
Завершальним етапом є налаштування системи у русі та її калібрування.
Інструменти для встановлення ГБО 4 покоління
Якщо власник вирішив самостійно встановити ГБО, наша компанія підбере повний комплект обладнання. Для роботи потрібно мати в наявності:
- Дриль із 3-16-міліметровими свердлами;
- Моток ізольенти для ізоляції проводів;
- Плоскогубці;
- Невеликий молоток;
- Шуруповерт;
- Набір ключів автомобіля;
- Викрутки;
- Мітчик;
- Труборіз;
- Термозбіжну піну;
- Шестигранник;
- Дрібний спецінструмент.
Корисні рекомендації
Схема встановлення ГБО 4 покоління має свої нюанси. Досвідчені майстри дали новачкам кілька практичних рекомендацій, яких слід прислухатися. Отже:
- Врізання елементів у систему охолодження здійснюється паралельно одне одному;
- Довжина всіх трубок, від місця врізання до форсунок, повинна бути однаковою та не перевищувати 20 см; деякі системи можуть допускати 50 см довжини шлангів від форсунок, але потрібно враховувати особливості налаштувань;
- Штуцера врізають під тим кутом, під яким урізані бензинові форсунки;
- Колектор не можна залишати на своєму місці, його слід знімати;
- Газова магістраль повинна бути проведена дном машини і прихована в бензопровідному відсіку;
- Усі отвори обробляються антикорозійною речовиною.
Якщо робота, як то кажуть, «не клеїться» і ГБО не встановлюється правильно, не мучте ні себе, ні автомобіль – приїжджайте до нас на СТО і ми оперативно вирішимо вашу проблему.