Коли міняти ремінь ГРМ
Коли міняти ремінь ГРМ: регламент, періодичність, термін служби
Коли міняти ремінь ГРМ. Однією з важливих складових системи транспортного засобу є газорозподільний механізм, функціональним призначенням якого є регулювання випуску вихлопних газів і впорскування повітряно-паливної суміші. Як правило, під ГРМ мають на увазі приводний ремінь чи ланцюг. Це пояснюється особливостями його будови окремих марок автомобіля, але зазвичай у більшості випадків у ролі приводу виступає саме ремінь.
Серед автовласників одним із найпопулярніших питань про газорозподільний механізм є питання, пов’язане зі строками періодичності необхідних для проведення заміни ременя ГРМ. Середні показники пробігу щодо цієї маніпуляції становлять не більше 80-100 тис. км з урахуванням установки нової деталі. Але, варто враховувати, що кожна марка та модель транспортного засобу та самого ременя ГРМ може мати свій регламент заміни ГРМ.
Виробники автомобілів у сервісній книзі вказують рекомендований інтервал заміни даних автокомплектуючих. На її сторінках можна знайти більш точний кілометраж пробігу з урахуванням їзди різними дорожніми покриттями.
Варто звернути увагу, що на термін періодичності заміни ременя ГРМ впливає не лише регламент виробника транспортного засобу. Важливо уважно ставитися до машини, і при найменших ознаках несправності прямувати в автосервіс для встановлення нового приводного ременя або ланцюга. Через те, що не кожен автовласник хоче часто проводити заміну ременя, як вихід у цій ситуації може стати контроль за його станом. Поява ознак зносу у вигляді невеликих тріщин на поверхні ременя сигналізує про вихід деталі з ладу найближчим часом.
Регламент заміни ременя ГРМ
Експлуатаційні терміни приводного ременя визначають низку факторів, до яких варто віднести якість деталі, модель транспортного засобу, її конструктивні особливості та інше. Регулярність заміни приводного ременя ГРМ залежить від ставлення власника до свого транспортного засобу та від манери його керування.
Рекомендований період заміни ременя ГРМ вказується виробником. Але варто враховувати той факт, що кілометраж пробігу може змінюватись у широкому діапазоні. Як правило, його інтервал становить від 60 до 120 тис. км. Крім цього, можуть бути винятки у вигляді тривалішого пробігу. Таке можливе при дбайливому ставленні до авто, проведенні своєчасного обслуговування та регулярному діагностуванні його технічного стану з подальшим усуненням виявлених несправностей.
Якщо транспортний засіб рідко експлуатується, то ремінь з часом може втратити свою еластичність внаслідок старіння гуми. І тут вже не важливо, через який період потрібна заміна ременя ГРМ. За такого стану важливо відразу замінити комплектуючий на нову деталь. Це дозволить уникнути несподіваного обриву ременя, який може негативно вплинути на безпеку водіння і призвести до більш глобальних поломок двигуна.
Ремінь ГРМ: як часто міняти деталь?
Рекомендується знати інтервал пробігу, після якого потрібна заміна ременя ГРМ. Наявність інформації про те, коли необхідно міняти ремінь ГРМ, дозволяє автовласнику спланувати своєчасний візит на станцію технічного обслуговування для заміни приводного ременя. Варто зазначити, що сервісна книга містить інформацію не лише про те, через скільки кілометрів пробігу міняти ремінь ГРМ, а й через скільки років. Але всі знають, що сліпо керуватися рекомендаціями заводу-виробника – це неправильно. При прояві найменших відхилень у роботі ГРМ, або ознак зносу приводного ременя або ланцюга, рекомендується негайно провести їх заміну на нові комплектуючі.
Також важливо враховувати, що виробники транспортних засобів, як правило, рекомендований регламент із заміни ременя ГРМ вказують із запасом. У випадку, якщо кілометраж пробігу трохи перевищив допустимі показники, це не означає, що обрив ременя відбудеться негайно.
Як часто потрібно міняти ремінь ГРМ: передчасне зношування
Існує ціла низка ознак, прояв яких свідчить про знос деталей, які забезпечують появу несправностей у функціонуванні привода. Якщо водій помітив такі неполадки, це означає, що експлуатаційний термін ременя ГРМ минув.
Це можуть бути ознаки, які проявляються в:
- Проблематичний запуск двигуна і часткова втрата його потужності. Причинами розвитку таких несправностей можуть бути різні фактори, одним з яких також є настання термінів заміни ременя ГРМ. Якщо саме ця причина спровокувала несправність, то в подальшому можуть виникнути проблеми з роботою інших систем та запалення у тому числі.
- Наявність із вихлопної труби темного диму з сильним неприємним запахом. Належить до категорії непрямих ознак, але в деяких випадках саме зношений стан ременя призводить до перезбагачення паливної суміші, що проявляється у вигляді такого диму. Визначити точну причину допоможе діагностика з використанням спеціального сканера.
- Наявність сторонніх звуків при працюючому двигуні. У випадку, якщо при запуску мотора чути звук годинника, що цокає – це означає, що настав час змінювати ремінь ГРМ. Така ознака вказує на той факт, що зуби ременя, що ковзають поверхнею шківів, зносилися і через це створюється сильний свист. Якщо така несправність вже сталася в системі газорозподільного механізму, то інтервал пробігу в кілометражі вже не важливий, порядком денним стає тепер – термінова заміна комплектуючого у зношеному стані. Хоча варто відзначити, що причиною появи такого звуку може бути і неполадки в роботі помпи, але зазвичай це буває рідко.
- Поява гучних скрипучих звуків або свисту. Однією з причин таких ознак може бути потрапляння на поверхню ременя рідини рідини. Найчастіше це відбувається під час дощів або все-таки через попадання моторного масла або тосолу. Але, незалежно від причини, важливо своєчасно проводити чищення ременя, щоб ГРМ не вийшов із ладу.
Крім основних ознак зношеного стану деталі важливо періодично проводити візуальний огляд стану приводного ременя ГРМ. Адже за наявності слідів зносу на його поверхні, які можуть бути у вигляді тріщин або невеликих розривів, слід негайно провести його заміну на новий елемент. У разі, якщо цього не зробити, суттєво зростає ризик обриву ременя ГРМ у невідповідний та несподіваний момент.
Коли треба міняти ремінь ГРМ: позапланова заміна?
Регламент виробника щодо термінів заміни ремінного приводу ГРМ не є обов’язковим. Існує низка ситуацій, коли допустимі відхилення від нього. Однією з причин може бути швидке ослаблення ременя, після чергового його натягу. У цьому випадку причиною несправності можуть бути дефекти на внутрішніх шарах або інше погіршення властивостей матеріалу. І тут уже, незалежно від причин, слід проводити заміну ременя ГРМ, що дозволить уникнути появи несправностей в інших вузлах, у тому числі й у двигуні внутрішнього згоряння.
Наявність знань про те, через який інтервал кілометражу пробігу слід проводити заміну ременя ГРМ допоможе мінімізувати ймовірність його передчасного обриву. Але, на жаль, існує низка додаткових причин, які можуть спровокувати порушення його цілісності. Не означає, що відразу після обриву ременя ГРМ відбувається деформація поршневої групи. На щастя, сучасні моделі транспортних засобів у своїй конструкції мають спеціальні захисні системи. Якщо двигун не вийшов з ладу – це чудово, але намагатися знову заводити силовий агрегат після обриву приводного ременя, категорично забороняється. Це пояснюється тим, що небезпека пошкодження двигуна в даному випадку досить висока і може статися в невідповідний момент.
При обриві приводного ременя ГРМ рекомендується негайно його демонтувати, тому що термін його служби явно закінчився і поставити новий ремінь. Для цього необхідно викликати евакуатор і відвезти автомобіль на ремонт в одну з філій мережі спеціалізованих автосервісів «Гепард». Висококваліфіковані механіки нашого СТО у найкоротший термін проведуть діагностику технічного стану вашого автомобіля та усунуть будь-які виявлені неполадки, у тому числі зроблять якісну заміну ременя газорозподільного механізму.