Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

Виліт диска ЕТ

Що таке виліт диска

Не всі водії знають, що є «вилітом диска», оскільки вони замовляють послуги автомобільної майстерні, користуються рекомендаціями майстрів СТО щодо питань грамотного підбору дисків для коліс. Завдяки шансу відхилитися від цього значення, автомобіліст може змінити положення коліс, наприклад, висунувши назовні або навпаки, заглибивши в арку. Відповідно, виліт колеса, якщо враховувати конструктивні особливості – простір, що розділяє площину, що представляється і привалочну. До привалки торкається диск під час встановлення на маточину. Перша площина знаходиться у центральній частині дискового обода. Скорочено цей параметр прийнято називати ЕТ диска. У маркуванні будь-якого диска від виробника вказується цей параметр, який складається з ЕТ та певної цифри. Ця цифра показує виліт. Це обов’язково враховується під час підбору виробів.

Ми розібралися, що є ЕТ на диску. А тепер варто дізнатись, на що він може впливати.

Що впливає виліт диска ЕТ?

Цей параметр часто змінюється під час тюнінгу зовнішнього вигляду транспортного засобу. Це відбувається тоді, коли зменшується виліт, колесо висувається від ступичного вузла назовні. Маніпуляція часто призводить до деяких негативних наслідків, як збільшення ЕТ диска. В результаті:

  1. Збільшується навантаження на підшипники маточини, знижується зносостійкість деталей, у майбутньому зменшується експлуатаційний термін.
  2. Відбувається відхилення положення кермової осі від початкового положення, водієві стає некомфортно керувати автомобілем. Якщо змінюється ЕТ на диску, кожен удар про нерівну поверхню дороги відбивається на кермі, виникає вібрація.
  3. Автомобільні покришки швидко виходять з ладу, так як відбувається нерівномірне їх знос.
  4. Стійкість курсу автомобіля знижується, якщо збільшується виліт дисків, оскільки простір між колесами осі знижується.
  5. Зменшується термін служби вузла підвіски, оскільки неправильно розподіляється навантаження.

Тепер точно зрозуміло, що являє собою ЕТ на диску, на що він може впливати. Однак відзначимо те, що негативні наслідки від зміни вильоту з’являються, якщо водій не дотримується технічних можливостей. Невеликий виліт дисків допускається, оскільки це не призводить до сильних змін у розподілі самого навантаження. При сильному відхиленні від значень виробника можуть бути наслідки, перелічені вище.

Як виміряти виліт диска в одиницях?

Щоб виміряти цей параметр, застосовуються міліметри. Цифри, які йдуть після букв ЕТ на маркування диска колеса, вказуються в міліметрах. За відсутності маркування можна скористатися рулеткою та рівною планкою. Для цього виконайте такі маніпуляції:

  1. Виміряйте рулеткою повну ширину колісного диска. Результат, який отримаєте, поділіть на 2, запам’ятайте.
  2. Для остаточного виміру вильоту колеса прикладається рівна планка до заднього краю обода, від неї вимірюється відстань від поверхні монтажу. Від отриманих даних віднімається ширина диска, поділена на 2.

Тепер, коли ви дізналися, як вимірюється ЕТ, зможете не звертатися до майстра за відсутності маркування. При такому вимірі допускається похибка в пару міліметрів і отримане значення не критичне. Головне не забувати, що впливає виліт диска, і, підбираючи нові елементи, враховувати похибку. Це потрібно, щоб виключити можливість виходу значення за допустимі межі, поява негативних наслідків, описаних трохи вище.

Який допустимий виліт диска та його види?

Щодо допустимого значення вильоту є різноманітні суперечки, а поради виробників досить розмиті. Багато хто вважає, що встановлені під час виробництва диски коліс оптимальні, вони коректно розподіляють навантаження на елементи підвіски. Однак це значення змінюється, і оскільки ми дізналися, що собою Є, розглянемо, які існують його типи:

  1. Нульовий. Поверхня колеса збігається із лінією осі автомобільної покришки. При вильоті диска навантаження на вузли підвіски розподіляється правильно, тому ресурс механізму не знижується.
  2. Позитивний. Можливе, якщо видаляється привалкова площина за середні значення колеса. Завдяки цьому колесо пересувається ближче до краю арки, відбувається покращення екстер’єру транспортного засобу.
  3. Мінусовий. Свідчить про наступне: поверхня привалки розташовується перед лінією осі, тому колесо наближається до ступичного вузла. При такому винесенні диска колесо сягає вглиб автомобіля, через що знижується курсова стійкість.

Фахівці радять дотримуватися першого значення, яке найчастіше застосовується виробниками транспортних засобів. Якщо ви вирішили змінити значення, не порушуйте можливих норм щодо ЕТ. В основному вони можуть становити мінімум 10 мм і максимум 15 мм, так як зміни до 2 см і більше призводять до негативних наслідків. Це обов’язково враховується під час замовлення дисків на колеса.

Як змінити виліт ЕТ?

Щоб змінити це значення, достатньо придбати нові диски, що мають необхідний виліт. Як правило, це робиться при заміні комплекту нових елементів. Але як вчинити, якщо деталі ще у відмінному стані, а поміняти ЄТ хочеться хоч сьогодні? У подібній ситуації майстри радять користуватися спеціальними адаптерами або проставками, враховуючи те, якого бажаєте досягти результату. Якщо ви запланували відсунути колеса максимально близько до арок на невелику відстань, зменшіть виліт дисків.

Як правило, для цього використовуються проставки. Вони монтуються між диском коліс та маточицею. Найбільша довжина проставок повинна становити 1 см 5 мм. Якщо монтувати проставку більшої довжини, збільшиться ризик виникнення проблем у технічному плані, описаних вище. Крім цього, при заміні вильоту диска таким методом варто враховувати те, що величина встановлених на заводі болтів є недостатньою для надійної фіксації колеса на маточині. Прийде купувати нові болти необхідної довжини.

Зменшувати виліт у дисках, використовуючи цей метод, не варто. Це знижує міцність фіксації коліс зі маточкою, через що може виникати вібрація, ослабнуть болти, а це призведе до негативних наслідків. Щоб досягти надійності, змінюючи ЕТ, необхідно придбати диски, на яких є це значення. Завдяки цьому фіксація колеса зі маточою вийде максимально надійна, і користуватися транспортним засобом буде безпечно.

Для такого методу зменшення ЕТ вильоту застосовуються спеціальні адаптери. Цей метод вважатимуться надійнішим. На деталі є отвори, а також запресовані шпильки. За рахунок цих отворів до маточини надійно фіксується адаптер, до нього прикріплюється за допомогою шпильок диск колеса. Хоча конструкція досить міцна, у ній утворюється одночасно 2 кріплення. І це також менш надійно, ніж установка диска безпосередньо на маточину. Отже, у цьому варіанті винесення диска за рахунок нового набору з ідентичними параметрами – це найкраще рішення. Встановлення набору нових дисків коштує набагато дорожче, проте водій не переживатиме за безпеку пересування на машині.

Який винос диска вважається оптимальним?

Відповідь на це питання в кожному випадку індивідуальна в залежності від моделі транспортного засобу. У автомобілів величина арок коліс різна, як і ступичні вузли. Відповідно, встановлення нових дисків радимо довірити професійним майстрам нашого автомобільного сервісу.

Не забувайте про такий момент: перед тим, як змінювати виліт диска, подумайте про можливі наслідки, тим більше якщо процедура буде виконана неграмотно. Враховуючи все описане вище, краще не проводити заміну виносу більше 1 см. Крім цього, потрібно знати, що коли збільшується цей показник, колесо занурюється всередину арки, диск стикається з супортом. Тому потрібно знати максимально точні свідчення, щоб, виконуючи виліт дисків, не зіткнутися з такою ситуацією.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту