Не заводиться машина (чому машина не заводиться)
Чому машина не заводиться?
Часто у власників автомобілів різних торгових марок трапляються форс-мажорні ситуації, за яких необхідно терміново їхати на машині, а транспортний засіб не заводиться. Які ж бувають найпоширеніші випадки, що трапляються на шляху ремонтного check-up?
Основні причини, що викликають проблеми із запуском транспортного засобу:
- Несправність стартера;
- Закінчення експлуатаційних термінів акумуляторної батареї;
- Поломки, пов’язані зі свічками запалювання та котушками;
- Проблематична подача палива;
- Несправності елементів електроустаткування та електропроводки;
- Некоректна функціональність електронного блоку;
- Проблеми свічок розжарювання саме при комплектації автомобільним мотором дизельного типу.
Акумуляторна батарея та генератор
Цей тандем є досить важливим для повноцінного та злагодженого функціонування всього автомобіля. Основним призначенням генератора є перетворення частини енергії двигуна для заряду акумуляторної батареї.
При прояві найменших відхилень технічного або електричного напрямку в генераторі акумулятор отримує нестабільне живлення. Все це призводить до того, що акумулятор не заряджається, відповідно неможливо завести транспортний засіб. Для того, щоб перевірити акумулятор, рекомендується запалити фари або натиснути сигнал авто. У разі появи тьмяного світла фар або тихого звуку автомобільного сигналу, причину несправності слід шукати безпосередньо в акумуляторі.
До найбільш популярних «сюрпризів» АКБ відноситься окислення контактів та ослаблення клем. Для усунення цієї проблеми слід ретельно очистити ознаки окислення, використовуючи щітку та содову воду. Після зняття окислення рекомендується з використанням спеціального засобу провести змащення очищених клем. Це дозволить надати якісний захист усіх контактів від впливу на них кислот, що в свою чергу знизить контактний опір і запобігає утворенню витоку струму.
Котушки та свічки запалювання
Для повноцінного функціонування двигуна внутрішнього згоряння невеликою, але досить важливою ланкою є свічки запалювання і котушки. Основним призначенням свічок вважається займання паливно-повітряної суміші, використовуючи електричний заряд, потужність якого становить десятки тисяч вольт. Саме такої потужності заряд утворюється щоразу між електродами свічок, який спрацьовує у моменті функціональності двигуна силового агрегату. Якщо забрати з цього ланцюжка такий елемент, то двигун банально не функціонуватиме.
Основною причиною того, що свічки запалення приходять у непридатний стан, є їх низька якість або неправильне встановлення даних витратних деталей.
Слабкі місця, пов’язані з роботою котушки запалення, трохи інші. Зношування даної деталі призводить до перегріву котушки, що у свою чергу може спровокувати всередині неї утворення короткого замикання. При слабкому джерелі напруги від акумуляторної батареї суттєво знижуються експлуатаційні терміни котушки запалювання та при цьому підвищується навантаження на блок керування запаленням. Якщо вузли двигуна негерметичні, може статися замикання, що призведе до дисфункції всієї системи запалення.
Стартер
Поява незвичних звуків, клацань, а також низький рівень роботи зарядженого акумулятора вказують на несправності, пов’язані зі стартером транспортного засобу.
До найпоширеніших проблем, пов’язаних з роботою стартера, належать:
- Знос підшипників та втулок;
- Окислення контактів чи замикання проводки;
- Поломка реле стартера;
- Прослизання обгінної муфти;
- Заїдання електричної вилки;
- Самозаклинювання сердечника, що втягує реле;
- Замикання та перегорання обмотки;
- Зношеність щіток та підгорання «п’ятаки» стартера.
Електроніка
Електроніка транспортного засобу включає численні елементи у вигляді проводів, сигналізації, електронного блоку управління. Для слабких місць даної системи автомобіля характерні регулярне окислення та корозія клем контактів проводів, а також перегорання запобіжників. Наявність постійної мікровібрації призводить до того, що слабшають властивості клем. Для їх відновлення слід провести сильніший затиск їх елементів.
Електронний блок керування є найбільш вразливим вузлом електроніки
У технічній конструкції електрообладнання всього транспортного засобу ЕБУ є кореневим елементом управління всього силового агрегату. Варто зауважити, що в більшості випадків проблеми пов’язані безпосередньо в стані проводки та в роботі датчиків, а не в функціональності електронного блоку управління. Але існують і основні види поломок, які стосуються безпосередньо ЕБУ:
- Замикання соленоїдів;
- Постійна вібрація та механічна дія, що призводить до утворення тріщин в області спайок контактів;
- Перегрівання пристрою електронного блоку управління;
- Попадання вологості в пристрій через наявність негерметичної кришки пристрою, що у свою чергу провокує утворення корозії.
Як потрібно перевіряти функціональність електронного блоку управління?
При діагностиці роботи ЕБУ рекомендується насамперед звертати увагу на прояв таких ознак як:
- Довге горіння лампочки check-engine, яка після запуску двигуна повинна тухнути.
- Функціональність запалення з перепустками.
- Чи не скоординовану роботу вентилятора охолодження мотора.
- Двигун троїть, погано заводиться чи змінився вихлоп.
- Передчасний вихід із ладу запобіжників, без обґрунтованих причин.
- Сигнали з датчиків не надходять або не проявляються регулярно.
Перераховані вище симптоми є лише малою частиною всіх «сюрпризів», які може піднести невелика мікросхема. Тому перед проведенням діагностичного обстеження електронного блоку керування також рекомендується перевіряти інші елементи бортової системи транспортного засобу.
Паливна система
Її технічна конструкція, незалежно від типу, включає наявність:
- Бака;
- Паливної помпи;
- Системи паливопроводів;
- Пристрій упорскування палива в циліндр.
Основний чек-лист діагностики паливної системи:
- При проведенні тестування працездатності паливної системи фахівці рекомендують насамперед звернути увагу на панель приладів і на те, яку кількість палива вони показують. За умови повного заповнення бака паливом панель приладів відображає неправильні дані, то поломка пов’язана з роботою датчика або паливоміру.
- Однією з проблем функціональності даної системи є відсутність палива чи його протікання. Для визначення цієї проблеми рекомендується провести перевірку на наявність калюж під кузовом автомобіля, та звернути увагу на те, чи немає характерного запаху в салоні транспортного засобу.
- Здійснити візуальну оцінку щодо цілісності самого бака, прокладок бензонасоса, шланга, сепаратора і заливної горловини. Також слід обстежити на герметичність стики між патрубками та баком.
Усунути поломки, пов’язані з функціональністю паливної системи, можливо тільки за допомогою кваліфікованих майстрів.
Також фахівці виділяють низку інших можливих проблем, які провокують проблемний запуск автомобіля. Насамперед до них відносять:
- Недостатню компресію у циліндрах;
- Неправильно виставлене запалювання;
- Несправність або неправильне підключення до акумуляторної батареї навіть одного із споживачів у автомобілі;
- Швидке зниження потужності акумуляторної батареї в холодну пору часу через пересування авто на короткі дистанції;
- Залишені на ніч включені фари або аудіосистема авто;
- Замерзання палива у двигунах дизельного типу або загущення моторного масла за низьких температур повітря;
- Наявність дефектів протиугінної сигналізації, при спрацьовуванні якої блокується робота двигуна внутрішнього згоряння.
Для того, щоб у невідповідний момент ваш улюблений транспортний засіб не підвело, рекомендуємо в автосервісі «Гепард» регулярно проводити діагностику його технічного стану. При цьому особливу увагу приділяти роботі двигуна внутрішнього згоряння та стану шин!