Хонінговка циліндрів
У процесі виробництва циліндрів маніпуляція хонінгування одна із завершальних етапів створення двигуна внутрішнього згоряння, і проводиться первинно в заводських умовах. Протягом тривалої експлуатації при надмірному зносі силового агрегату відбувається механічне зношування даної обробки, що є причиною недостатнього утримання масла дисками.
Не рідко автовласникам потрібні знання про наявність такого виду обробки дисків. Як правило, транспортні засоби відвозять до автосервісу, майстри яких ліквідують проблему і виконують капітальні ремонти двигунів.
Розбираючись у тому, що таке хонінгування блоку циліндрів, а також які існують основні принципи технології, можна самостійно контролювати більшість процесів, що відбуваються в автомобілі
Що таке хонінгування блоку циліндрів двигуна?
При експлуатації транспортного засобу всі його комплектуючі отримують сильне навантаження та зношування. Це істотно впливає на функціонування двигуна. Щоб уникнути глобальних проблем, рекомендується своєчасна перевірка системи та проведення капітального ремонту автомобіля, який повинен включати в себе розточування та хонінгування блоку циліндрів. Вони мають високу актуальність, коли поверхня покривається глибокими подряпинами, з’являються конусність і задираки, які перешкоджають утриманню необхідного об’єму моторного масла.
Хонінгуванням циліндрів є процедура, при якій наносяться на поверхню циліндрів спеціальні насічки. Це завершальний етап ремонту двигуна внутрішнього згоряння. Виконати її можна лише спеціальним обладнанням, тому самостійне хонінгування неможливе. Для того щоб її здійснити, необхідно звернутися до спеціалізованого автосервісу.
В результаті проведених робіт поверхня не стає гладкою та відполірованою (наявність візуальної привабливості при втраті функціональності), а циліндр набуває потрібного ступеня шорсткості, яка необхідна для утримання олії.
У яких випадках потрібна абразивна обробка циліндрів?
На тривалість терміну експлуатації двигуна та часові проміжки зношування деталей впливає ціла низка факторів, серед яких варто виділити:
- Якісний склад палива, що використовується для заправки авто;
- Стиль водіння;
- Тривалість пробігу;
- Рівень роботи системи охолодження.
Зазвичай капітальний ремонт із хонінгуванням блоку циліндрів необхідно виконати при пробігу понад 100 тис. км. Всі випадки індивідуальні, і знос двигуна може відбуватися на різних етапах у когось раніше, у когось пізніше.
Існує ряд ознак, що допомагають розібратися в тому, як зрозуміти, що машині потрібне хонінгування двигуна. Для цього потрібна наявність однієї або декількох ознак:
- Зміна кольору вихлопних газів на насичено сірий, що з’являється при згорянні масла з бензином в умовах недостатнього функціонування поршневого кільця;
- Збільшення необхідного обсягу олії, що є ознакою зміни форми внутрішнього каналу, в якому проходить поршень;
- Зниження потужності двигуна внутрішнього згоряння;
- Нестабільні обороти на холостому ходу, що свідчать про деформацію циліндра.
З появою таких ознак необхідно терміново відвести автомобіль на СТО, де кваліфіковані майстри проведуть діагностику, за результатами яких буде прийнято рішення про те, чи потрібно проводити хонінг циліндрів.
Хонінгування блоку циліндрів: переваги процедури
Для багатьох автомобілістів-початківців актуальним є питання про те, для чого потрібне хонінгування. Через деякий час експлуатації транспортного засобу потреба в проведенні процедури стає більш вираженою і зрозумілою для кожного.
Навіть при візуальній діагностиці некоректна робота циліндрів помітна неозброєним оком. При їх демонтажі чітко проявляються всі пошкодження у вигляді дрібних і глибоких подряпин, які виникають при надмірному навантаженні двигуна. Як наслідок, відбуваються такі зміни:
- Зменшення потужності двигуна внутрішнього згоряння;
- Збільшення витрати палива та моторного масла;
- Втрата компресії.
Так навіщо потрібне хонінгування циліндра? Щоб відновити якісну та повноцінну роботу силового агрегату. При правильному виконанні процедури вдасться досягти:
- Поліпшення ефективності циліндра за рахунок підвищення показника тиску у ньому до максимального рівня.
- Збереження потрібного об’єму олії для забезпечення регулярного змащування деталей у робочому двигуні внутрішнього згоряння.
- Максимальне наближення форми циліндра до заводських параметрів. Використання сучасного обладнання дозволяє сформувати насічки в тій кількості, яка потрібна для певного виду циліндрів.
Процедура хонінгування двигуна відноситься до категорії складних маніпуляцій, але, на відміну від притирання та полірування, має більшу ефективність і може ідеально відновити покриття деталі, яке було пошкоджено.
Як проводиться хонінгування циліндра?
Тепер нам відома, навіщо потрібне хонінгування. Далі можна розумітися на поетапному алгоритмі здійснення її технології. Для того щоб її провести, необхідно задіяти спеціальний металорізальний інструмент – хон. Він складається з кількох абразивних брусків, виготовлених із кераміки або з алмазним напиленням. Під час запуску механічного стенду відбувається дія на поверхню циліндра. Керамічні головки відносяться до бюджетних комплектуючих, але для тривалої експлуатації головки з алмазним напиленням набагато раціональніше використовувати. Саме з цієї причини їх найчастіше використовують при обслуговуванні машин у спеціалізованих автосервісах.
Як додаткове мастило авто-майстрами застосовується масляно-гасовий склад або спеціальний реагент на воді. Ці речовини запобігають пошкодженню корозією циліндрів.
Хонінгування за технологією проводиться у кілька етапів:
- Готується хон, шляхом монтажу пастора дриля в сам інструмент. Щоб підвищити надійність та покращити результат, застосовуються додаткові інструменти у вигляді рівня або рейки подачі. Саме ці предмети забезпечують контроль точності ходу.
- На початковому етапі використовуються хонінгувальні головки, на поверхні яких більші абразивні частинки, що нейтралізують усі дефекти, що залишилися після капремонту ДВЗ.
- Потім хонінгування проводиться з використанням хона, покритого дрібним абразивом.
- У процесі хонінгування поверхня блоку систематично обробляється змащувальним засобом.
- На завершення процесу силовий агрегат очищається від усіх залишків стружки та частинок абразиву. Важливо, щоб поверхня була ретельно очищеною. Досягнення максимального результату рекомендовано використання спеціальних мильних реагентів.
- При закінченні хонінгування поверхня блоку обробляється олією.
Важливо звернути увагу, що після того, як проведено обробку, має відбутися спрацювання поршня з циліндром. У цей час уникають великих навантажень і своєчасно поповнюють кількість моторного масла.
Хонінгування циліндра своїми руками: чи можна виконати?
Багато автолюбителів цікавить, чи можна маю належне обладнання провести обробку циліндрів самостійно в умовах свого гаража. Загалом це можливо, але ручне хонінгування є складним процесом для проведення яких потрібні певні навички.
Спочатку необхідно придбати хон та машинне масло. Процедура проводиться плавно без різких рухів, при яких може вийти нерівномірна шорсткість покриття.
Для ручного хонінгування характерна важлива перевага: щоб його провести не потрібно знімати блок з двигуна. Але якість отриманого результату буде помітно нижчою від хонінгування на станції техобслуговування: це допоможе злегка освіжити стінки деталі, але вона матиме короткий термін експлуатації.
Двигун внутрішнього згоряння є серцем будь-якого транспортного засобу. А своєчасно проведений ремонт з хонінгуванням вважається запорукою того, що двигун коректно і повноцінно функціонуватиме протягом багатьох років. Дана маніпуляція позитивно впливає на технічний стан поршня, дозволяє утримувати необхідний рівень моторного масла і запобігає передчасній поломці силового агрегату транспортного засобу.
Звертайтесь в автосервіс у Києві «Гепард», де кваліфіковані майстри оперативно та якісно проведуть обслуговування автомобіля будь-якої марки за доступними цінами.