Чому скриплять гальма – основні причини скрипу гальм
Зміст:
- Як працює дискова гальмівна система?;
- Головні причини скрипу гальм та методи усунення несправності;
- Стерлися гальмівні колодки;
- Підклинюють гальмівні супорти або напрямні;
- Зношені гальмівні диски;
- Неякісні гальмівні колодки;
- Підклинюють гальмівні колодки;
- Неправильне складання та незатягнуті кріплення;
- Скрип гальм при підвищеній вологості;
- Основні поради.
Чому скриплять гальма. Існує ряд поломок у транспортному засобі, які самостійно без проведення діагностики визначити неможливо. Але, варто відзначити, що існує ряд несправностей, як, наприклад, скрегіт при здійсненні гальма, які звучно дають знати про їх виникнення, натякаючи на те, що потрібний терміновий ремонт. Для того, щоб швидко та якісно усунути поломку, необхідно правильно встановити причину її виникнення. Це з тим, що чинники, які провокують розвиток несправності, можуть бути різними.
Як працює дискова гальмівна система?
У сучасних моделях легкових автомобілів та позашляховиків гідравлічна гальмівна система використовує гальмівну рідину. Середній та вищий клас транспортних засобів мають механізми дискової гальмівної системи. Бюджетні моделі автомобілів передбачають наявність гальмівних барабанів на осі, що знаходиться позаду.
Який принцип роботи у гідравлічній гальмівній системі дискового гальмівного механізму? Приведення в робочий стан головного гальмівного циліндра здійснюється за рахунок передачі зусилля вакуумним підсилювачем гальм, яке утворюється в результаті натискання на педаль гальма. Поршень, що знаходиться в її конструкції, здійснює стиск гідравлічної рідини, яка забезпечує тиск в самій системі. Надалі, утворений тиск по гальмівним шлангам транспортується на гальмівні ступори. Кожне колесо має у своїй конструкції ступор, який опоясує гальмівний диск. Колісні гальмівні циліндри, або як їх ще називають поршні ступору, залежать від рівня тиску в системі. Вони є гарантами притискного зусилля, що спостерігається у гальмівних колодках. Вони попарно розташовані кожному колесі з різних боків диска. Від тиску вони придавлюються до диска фрагментом, покритому фрикційним матеріалом. Це призводить до того, що за рахунок сили стиснення спочатку гальмівний диск, а потім і все колесо призупиняє інтенсивність свого обертання.
Головні причини скрипу гальм та методи усунення несправності
Знаючи структуру гальмівної системи, можна легко зрозуміти і правильно визначити, яка несправність стала основною причиною появи скрегота. Також такі знання дозволять ліквідувати всі фактори, що спровокували поломку.
Стерлися гальмівні колодки
Ця причина відноситься до однієї з найпоширеніших. Більшість сучасних моделей гальмівних колодок має індикатори зносу. Як правило, він представлений у вигляді металевого язичка, при терті якого про гальмівний диск з’являються характерні звуки скрипу. Його інтенсивність та прояв сигналізує про розвиток поломки у гальмівній системі, попереджаючи водія про небезпеку пересування на такому автомобілі. Це перші сигнали, що вказують на зношування колодок в подальшому. Їхня регулярна перевірка не дуже зручна. Тому поява скрегота спровокує чи самостійну, чи професійну перевірку на СТО стану гальмівних колодок. Мінімальні показники товщини фрикційного матеріалу становлять 2 мм.
Усунення несправності: використовуючи послуги інтернет-магазину або інших перевірених постачальників, вибрати та купити колодки відповідно до марки та моделі авто, VIN-кодом. Провести заміну зношених деталей на спеціалізованій СТО.
Підклинюють гальмівні супорти або напрямні
Належить до категорії найбільш небезпечних поломок. Це з тим, що супорт чи подклинивающая направляюча, перешкоджає коректному гальмування і роботі всього вузла. Це і призводить до появи скреготу, які найчастіше з’являються періодично, на відміну від індикатора зношування.
Усунення несправності: потрібно повне розбирання з наступним змащуванням супорта. Наявність окремих деталях корозійних вогнищ вимагає їх негайної ліквідації: шліфування, мастило чи повної заміни. За умови, що проблема у напрямних, буде потрібно їх змащення або заміна. Рекомендується кожну заміну гальмівних колодок супроводжувати обробкою спеціальними мастилами супорта та напрямних. Їхній склад дозволяє витримувати високий температурний режим, забруднення будь-якого виду.
Зношені гальмівні диски
Часто поява скреготу може бути при справних або навіть нових колодках. Причиною його появи є зношеність гальмівних дисків. Їх зносостійкість значно вище колодок. Саме тому монтаж нових колодок на старі диски може спровокувати низку несправностей:
- Виникнення по краю дисків “буртика”, незношеної частини, що відрізняється показниками висоти від самого диска;
- Перегрів або сильна вібрація призводить до нерівномірного зношування, а в деяких випадках до ефекту «скління» гальмівних дисків, що в подальшому провокує нерівномірне зношування колодок.
Усунення несправності: причина скрипу у стані гальмівних дисків – проточка деталі або її заміна.
Неякісні гальмівні колодки
Незважаючи на те, що цей фактор є поширеним, його важко визначити. Поява скрегіт може бути не тільки у дешевих гальмівних колодок. Дорогі, преміальні деталі можуть бути причиною появи такої несправності. Тому, якщо при діагностиці гальмівної системи не виявлено жодних поломок, то проблема може бути саме як сама деталь. Як правило, вони проявляються в несиметричності колодки, підклинуванні механізму, нерівномірному зносі фрикційного матеріалу або його неякісний склад.
Усунення несправності: рішення одне – встановлення деталі перевіреного виробника із гарантією. Фахівці СТО підберуть деталі відомих брендів залежно від фінансових можливостей своїх клієнтів та технічних показників кожного автомобіля.
Підклинюють гальмівні колодки
Однією з причин появи скрипів виступає підклинювання гальмівних колодок саме в гальмівному супорті. Це з утворенням корозійних вогнищ у сфері посадкових місць скоби гальмівного супорта. Їхня наявність блокує вільний хід деталі.
Усунення несправності: профілактичні роботи гальмівних механізмів. Демонтаж гальмівних колодок, чищення посадкових місць від корозій, обробка мастилом стійким до високих температур та вологи. Однією з таких спеціальних мастил є Liqui Moly Bremsen-Anti-Quietsch-Paste, використання якої рекомендується нашими фахівцями.
Неправильне складання та незатягнуті кріплення
Самостійне складання гальмівного механізму без професійних навичок або низький рівень механіків на СТО може спровокувати появу таких помилок:
- Кривий монтаж колодок;
- Відсутність мастила або неякісне чищення від корозії напрямних та супорту;
- Слабка фіксація кріплень у вузлі;
- Помилки іншого характеру.
Перераховані вище фактори стають часто появою скрипів при гальмуванні або інших характерних сторонніх звуків.
Скрип гальм при підвищеній вологості
Природні опади у вигляді сильних дощів або снігу, а також підвищена вологість можуть спровокувати появу скрипів. Це з накопиченням конденсату на поверхнях дисків. Як правило, прогрів транспортного засобу та гальмівних колодок усуває шум, спровокований такою причиною.
Усунення несправності: для того, щоб унеможливити цю причину появи скрипів, потрібно дбайливе зберігання авто в добре обладнаних гаражах або закритих парковках. Але, як правило, цей звук швидко зникає.
Основні поради
Якщо в автомобілі з’явилися скрипи при гальмуванні, необхідно провести візуальний огляд та механічну діагностику на спеціалізованому устаткуванні в автосервісі – Гепард. Це дозволить точно визначити причину виникнення цієї проблеми. У подальшому буде потрібна кваліфікована допомога наших фахівців щодо їх усунення.
У нас можна замовити необхідні деталі та витратні матеріали: гальмівні колодки, гальмівні диски, супорти, напрямні та будь-які види ремкомплекту. Високий сервіс та гарантія на роботи та всі деталі, куплені у нас.