Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

Чому потіють фари зсередини і що з цим робити?

Від чого пітніють фари зсередини

Запітніння фар зсередини: фізичні процеси та практичні рішення

Багато автолюбителів стикалися з неприємним явищем: запотівання фар у внутрішній частині. Це викликає занепокоєння, особливо у новачків, які не завжди розуміють причини та наслідки цієї проблеми. Насправді запотівання фар, хоч і не є критичним фактором для працездатності автомобіля, але дане явище може свідчити про наявність певних несправностей. А саме:

  • Запітнілі фари суттєво знижують ефективність освітлення дороги. Конденсат, що накопичується всередині, спотворює світловий потік, розсіюючи та послаблюючи його. Зовнішній вигляд автомобіля також страждає: через запотіле скло не проглядаються джерела світла, що надає фарам неохайного вигляду.
  • Постійне запотівання фар створює сприятливе середовище для розвитку корозії та утворення конденсату усередині фари. Це може призвести до серйозних наслідків, таких як коротке замикання, вихід з ладу лампи та окислення електричних контактів.

Наслідки запітніння фари можуть бути різними залежно від причини. Якщо конденсат утворюється через природні процеси і швидко зникає, турбуватися нема про що. Однак, якщо запітніння викликане зовнішніми факторами, необхідно вжити заходів для усунення проблеми. Розглянемо докладніше, що може викликати запотівання фар у кожному з цих випадків.

Причини природного потіння фар

Багато хто помилково вважає, що фари автомобіля повністю герметичні. Однак, для запобігання перепадам тиску при нагріванні, у їх конструкції передбачені спеціальні вентиляційні отвори – сапуни. Вони дозволяють повітря вільно циркулювати всередині фари. Проте, разом із повітрям усередину може потрапляти і волога, особливо в умовах підвищеної вологості. При охолодженні фари ця волога конденсується на склі, викликаючи його запотівання.

Якщо запітніння фар спричинене природними причинами, то панікувати не варто. Як правило, волога всередині фари випаровується самостійно при включенні фар та нагріванні скла. Якщо ж вас турбує зовнішній вигляд запотілої фари, то просто увімкніть ближнє світло на кілька хвилин.

Одним із способів мінімізувати запотівання фар є встановлення світлодіодних чи ксенонових ламп. Ці джерела світла споживають значно менше енергії і практично не нагріваються, що суттєво знижує перепади температури всередині фари та, відповідно, утворення конденсату.

Ситуація, коли фари пітніють через зовнішні причини, потребує більш серйозного підходу. Не кожен автолюбитель знає, як упоратися із цією проблемою. Давайте розберемося, що робити, якщо запотівання фар спричинене зовнішніми факторами.

Основні зовнішні причини запітніння фар

Ситуація, коли фари пітніють через зовнішні причини, потребує більш серйозного підходу. Не кожен автолюбитель знає, як упоратися із цією проблемою. Давайте розберемося, що робити, якщо запотівання фар викликане зовнішніми факторами:

  • Коли причина запотівання фари криється в мікротріщині скла, вирішення проблеми очевидне, але не завжди приємне. Можна продовжувати експлуатувати фару з тріщиною, але при цьому значно зростає ризик потрапляння вологи всередину та подальших проблем з електрикою. Розумнішим рішенням буде заміна пошкодженого скла.
  • Якщо причиною запотівання фари став зношений герметик, то проблему можна вирішити шляхом розбирання фари та заміни старого герметика на новий. Така процедура повністю відновить герметичність фари і запобігатиме подальшому проникненню вологи всередину.
  • Запотівання фари через негерметичність патрона лампи – поширена проблема, вирішення якої потребує втручання фахівця. Часто досить замінити старий патрон на новий, але більш довгостроковим рішенням буде перехід на світлодіодні лампи, які менше нагріваються та знижують ризик утворення конденсату.
  • Якщо фара пітніє через тріщину в корпусі, то причина несправності очевидна. Через цю тріщину всередину проникає волога, яка за певних умов перетворюється на конденсат. На щастя, на відміну від скла, можна відремонтувати пластик за допомогою спеціального герметика.

Загальні рекомендації при потіння фар

Ми розглянули основні причини запітніння фар та способи їх усунення. Якщо часу на ремонт немає, то варто вжити заходів, щоб запобігти погіршенню ситуації. Поки ви не зможете звернутися до автосервісу:

  • За наявності тріщини в корпусі фари, слід з особливою обережністю ставитись до миття автомобіля. Потужний струмінь води при миття може потрапити всередину фари через тріщину, що призведе до посилення запотівання та прискорення корозії внутрішніх елементів.
  • Принцип роботи цього дуже простий: при різкому перепаді температур на холодному склі утворюється конденсат. Щоб запобігти цьому явищу, необхідно дати фарам охолонути перед попаданням у тепле вологе приміщення. Вимкніть фари за кілька хвилин до в’їзду на мийку або в гараж, і ви помітите, що запотівання значно зменшиться.
  • Розуміючи причини запотівання фар, ми можемо мінімізувати цей ефект. Щоб уникнути різких перепадів температури, які провокують утворення конденсату, не варто одразу ставити автомобіль у теплий гараж після поїздки. Краще залишити машину на вулиці на деякий час, давши фарам охолонути до температури навколишнього середовища.

Тепер, знаючи причини запотівання фар, ми можемо ефективно запобігати цій неприємності. Якщо вас турбує інтенсивне утворення конденсату, зверніться до СТО Гепард у Києві. Наші фахівці проведуть діагностику та усунуть усі зовнішні фактори, що сприяють запітнінню. Ми гарантуємо довговічність результату та пропонуємо доступні ціни. Пам’ятайте, що невелике запотівання за умов підвищеної вологості – це нормальне явище, зумовлене фізичними законами.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту