Бічний поріз шини: що робити та як відремонтувати?
Що робити при бічному порізі шини і чи можна його усунути?
Бічний поріз шини – одна з найбільш неприємних та складних проблем для автомобіліста. При такому пошкодженні шина втрачає тиск і герметичність, що відразу позначається на керованості автомобіля. Продовжувати рух на пошкодженій шині є вкрай небезпечним, оскільки це загрожує безпеці пасажирів. Тим не менш, не завжди бічний поріз означає, що покришку доведеться викинути – іноді її можна відновити.
Чи можна відремонтувати бічний поріз шини?
Порізи можуть з’являтися на будь-якому типі шин, але особливо небезпечними вони стають для зимових моделей . Поєднання пошкодженої шини та слизької дороги може спричинити аварію.
Бічна частина покришки найбільш уразлива через свою меншу товщину. У деяких ситуаціях для тимчасового усунення проблеми можна використовувати гумовий пластир або джгут. Однак це лише тимчасове рішення, яке дозволить дістатися найближчого автосервісу. Для надійного ремонту знадобиться професійне втручання, оскільки тимчасове заклеювання не забезпечить довгострокової експлуатації.
На станції техобслуговування фахівці проводять ремонт шляхом гарячої вулканізації. Перед цим майстер оцінює міру пошкодження. Якщо поріз знаходиться менш ніж за 30 мм від краю покришки, ремонт стає неможливим, і шину доведеться замінити.
Як відбувається ремонт бічного порізу шини?
Процес відновлення шини складається з кількох етапів:
- Діагностика ушкодження. Майстер визначає тип порізу: він може бути поздовжнім (йде вздовж корду) або поперечним (перетинає корд). Поздовжні порізи можна усунути, якщо їх довжина вбирається у 150 мм, а поперечних допустимий максимум – 100 мм.
- Підготовка ушкодженої ділянки. Краї порізу акуратно обробляються інструментами, потім поверхня очищається, знежирюється та покривається спеціальним клейовим складом.
- Накладення латки. На внутрішній бік покришки встановлюється термопластир із пресованої гуми, який відновлює герметичність та зміцнює конструкцію.
- Гаряча вулканізація. Ділянку нагрівають до температури близько 150 градусів, після чого пошкоджені краї з’єднуються під тиском.
- Балансування колеса. Після завершення ремонту колесо балансується, щоб унеможливити вібрації та продовжити термін служби шини.
Як правильно використовувати шину після ремонту?
Відремонтована покришка потребує обережного поводження. Найкраще використовувати її як запаску або встановлювати на задню вісь. Застосування такої шини на передній осі небажане, особливо у вантажних автомобілях, де навантаження на передні колеса є значно вищим.
Після ремонту рекомендується обкатування. Не варто розганятись вище 160 км/год, щоб уникнути надмірного навантаження на відновлене колесо. Також важливо регулярно перевіряти стан відремонтованої шини, щоб вчасно виявити можливі дефекти, наприклад, відшарування латки.