Який зазор має бути на свічках запалювання
Оптимальний проміжок на свічках запалювання: Який вибрати?
Якщо ви звернетеся до сервісу будь-якого з відомих виробників свічок запалювання, таких як Bosch, NGK або Denso, із запитанням: «Який зазор слід встановити на ваших свічках?», ви, ймовірно, отримаєте відповідь, що це вже застаріла практика і більше не потрібно . Тим не менш, в Україні середній вік автомобілів становить близько 22 років, і кількість машин, випущених до 1995 року, порівняно з кількістю автомобілів, випущених після цієї дати. Тому, незважаючи на те, що для нових марок авто це питання є менш актуальним, багато українських водіїв ще все-таки стикаються з потребою регуляції зазору у свічках запалювання. Розгляньмо це питання.
Теоретичні засади
Зазор свічки запалювання – це проміжок між електродами, а саме бічним та центральним. Даного типу зазор вимірюється в мм (у його десятих частках). Рекомендований зазор зазвичай варіюється від 0,4 до 1,3 мм.
Наскільки зазор свічок є важливим? Іскра, що виникає між електродами, відповідає за запалення паливоповітряної суміші у двигуні. Якість і сила іскри мають безпосередньо вплив на згоряння палива, а значить, і в цілому на те, як двигун працює.
Чим більший зазор, тим іскра сильніша. Однак це збільшує можливість пробою свічки (у разі коли струм проходить і в інші частини конструкції, пробиваючи ізолятор) і створюючи часті пропуски запалювання. В результаті двигун починає працювати нерівномірно і може виявляти ознаки троїння.
Якщо зазор між електродами свічки запалювання занадто малий, це може спричинити кілька негативних наслідків. Іскра, яку виробляє свічка, може стати менш інтенсивною. Це тому, що менший зазор обмежує обсяг простору, через який проходить електричний розряд. Як результат, іскра буде слабшою і не зможе ефективно спалахувати паливо повітряну суміш у камері згоряння.
Слабка іскра може стати причиною перепусток запалювання, коли паливо в циліндрі не згоряє повністю. Це може призвести до нестабільної роботи двигуна, що виявляється у вигляді нерівномірної роботи, втрати потужності та підвищеної витрати палива. Якщо двигун працює нестабільно, це може негативно позначитися на його довговічності і загальної продуктивності.
Для власників автомобілів з карбюраторними двигунами існує ще одна проблема, пов’язана з маленьким зазором свічки – це явище, відоме як заливання свічок. При цьому свічки запалювання можуть забиватися надмірною кількістю бензину. Через це паливо не може спалахнути належним чином, що призводить до забруднення свічок та зниження їх ефективності. Забруднені свічки можуть стати причиною утрудненого запуску двигуна, його нерівномірної роботи та збільшеної витрати палива.
Таким чином, правильний зазор між електродами свічок запалювання є критично важливим для забезпечення стабільної роботи двигуна та запобігання безлічі пов’язаних із цими проблемами. Регулярна перевірка та коригування зазору свічок запалювання допоможуть уникнути безлічі проблем та підтримають оптимальну продуктивність двигуна.
Чому зазор може збігатися з нормою?
Одна з причин – низька якість виготовлення свічок. Тому провідні світові бренди радять не змінювати зазор. Якісні свічки вже спочатку налаштовані на заводі, і втручання в цей параметр не потрібно, оскільки топові виробники суворо стежать за якістю продукції, що реалізується, відповідаючи заявленим характеристикам. Крім цього, зазор встановлюється з огляду на специфіку моторів, на які безпосередньо встановлюватимуться свічки. У нових автомобілях, зі значно сучасними технологіями, порівняно з більш старими рішеннями, навіть незначні зміни в налаштуваннях викликають негативні наслідки. Важливо, що якісні рішення в якісній упаковці захищатися щільним картонним циліндром для запобігання пошкодженням електродів та зміни зазору під час транспортування.
Ще однією причиною є ситуація, коли електроди свічок з часом зношуються, що призводить до зміни зазору. Може виникнути бажання виправити зазор за заводськими значеннями для продовження служби, якщо свічка все ще функціонує. У цій ситуації може виникнути суперечка, тому що виробники вказують, що встановлюють зазор, який враховує майбутнє зношування, і, у разі, коли свічка перестала створювати необхідну іскру, краще замінити її, без корекції зазору. Також варто врахувати, що сучасні бренди створюють умови, в яких заміна деталей здійснюється частіше, а надійні мотори та авто, що піддатися ремонту, стали великою рідкістю.
Який проміжок слід встановлювати на свічках?
Існують конкретні рекомендації щодо налаштування цього параметра:
- Для карбюраторних двигунів із трамблером зазор повинен бути 0,5-0,6 мм.
- Для карбюраторних двигунів з електронним запалюванням – 0,7-0,8 мм.
- Для інжекторних двигунів – від 1 до 1,3 мм.
Особливо важливо дотримуватися точного зазору для карбюраторних моторів, оскільки в інжекторних двигунах з ЕБУ комп’ютер коригує роботу свічок, щоб підтримувати оптимальні умови запалювання та подачі палива, поки свічки ще функціонують. У карбюраторних системах стабільність іскри має критичне значення.
Як правильно відрегулювати зазор?
Оптимальний проміжок свічок запалювання залежить від типу двигуна, палива, а також від рекомендацій виробника свічок. Зазвичай він вказується в технічній документації до автомобіля або упаковки свічок.
Спочатку необхідно виміряти поточний зазор. Найбільш точним методом вимірювання є використання спеціалізованих вимірювальних приладів, які забезпечують крок 0,1 мм. Лінійка може бути використана, але її точність недостатня, оскільки вимірювання повинні бути виконані з точністю до десятої частки міліметра.
Після вимірювання слід провести регулювання зазору у потрібному напрямку. Якщо потрібно збільшити зазор, акуратно розсуньте електроди за допомогою металевого інструменту, наприклад, після встановлення нових свічок після транспортування. Якщо потрібно зменшити проміжок, обережно постукайте по електродах. Регулювання зазору рекомендується виконувати як під час встановлення свічок, так і при їх перевірці, наприклад, під час технічного обслуговування або кожні 10-15 тисяч кілометрів пробігу.
Однак важливо пам’ятати, що стандартні свічки запалювання слід замінювати через 30-45 тисяч кілометрів, оскільки навіть високоякісні свічки не служать довше за цей термін. Свічки із платини або іридію можуть прослужити довше.
Правильне регулювання зазору свічок запалювання – важливий етап технічного обслуговування автомобіля. Дотримання рекомендацій виробника та регулярна перевірка стану свічок допоможуть забезпечити стабільну роботу двигуна та продовжити його термін служби. Бажаю вам удачі та менше проблем з якісними свічками!