Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

Як перевірити реле бензонасосу?

Як перевірити реле бензонасоса мультиметром

Реле бензонасоса: як переконатися у його працездатності?

У серці сучасної автомобільної електросистеми знаходиться безліч взаємозалежних компонентів, кожен із яких відіграє свою унікальну роль. Реле бензонасоса – один із таких ключових елементів, що забезпечують безперебійну роботу двигуна. Уявіть його як надійного посередника між чутливим електронним мозком автомобіля – блоком керування двигуном (ЕБУ) – та потужним «серцем» паливної системи – бензонасосом.

Електронний блок керування, отримуючи інформацію від різних датчиків, приймає рішення щодо необхідності запуску двигуна. Однак сигнали, які він надсилає, відносно слабкі. Щоб запустити потужний електричний мотор бензонасоса, потрібні набагато сильніші імпульси струму. Саме тут актуальним є реле бензонасосу.

Реле – це електромеханічний пристрій, який посилює слабкі електричні сигнали від ЕБУ, перетворюючи їх на потужні імпульси, достатні для активації бензонасоса. По суті, реле працює як електричне реле, замикаючи або розмикаючи потужніший електричний ланцюг під дією слабкого сигналу, що управляє.

Принцип роботи реле бензонасосу

Ці компоненти, як правило, служать вірою та правдою довгі роки. Однак, коли вони все ж таки виходять з ладу, то, на жаль, не підлягають відновленню. У таких випадках зазвичай потрібно замінити весь пристрій. Механізм їхньої роботи заснований на наступних моментах:

  1. Активація системи. Увімкнення запалювання подає сигнал реле бензонасоса.
  2. Накачування палива. Реле активує бензонасос на 2-3 секунди, створюючи необхідний тиск у паливній системі для запуску двигуна.
  3. Пауза. Після створення тиску реле відключає бензонасос.
  4. Запуск двигуна. При спробі запуску двигуна (обертанні стартера) реле повторно активує бензонасос для забезпечення безперервної подачі палива.
  5. Зупинка двигуна. Після зупинки двигуна реле відключає бензонасос через 1 секунду.

Відсутність подачі палива до камер згоряння — прямий наслідок несправності реле бензонасоса. Цей пристрій є невід’ємною частиною паливної системи та відповідає за керування подачею напруги на бензонасос. В результаті збою в роботі двигун не зможе запуститися. Нижче розглянемо будову та принципи роботи реле, а також алгоритм його перевірки.

Розташування та функції реле бензонасосу

Розташування реле бензонасоса у більшості автомобілів стандартизоване і зазвичай знаходиться в безпосередній близькості від електричних блоків, що відповідають за керування двигуном та безпекою. Найчастіше його можна виявити в монтажному блоці під капотом, біля блоку ABS або блоку керування двигуном, або під панеллю приладів з боку пасажира. Функціонал реле бензонасоса виходить за рамки простого включення та вимкнення насоса. Воно також здійснює інші функції:

  • Обігрів датчиків. Реле бензонасосу часто задіяне в процесі обігріву лямбда-зонда, забезпечуючи оптимальні умови для роботи, особливо при низьких температурах. Залежно від конструкції системи обігрів може здійснюватися через окремий транзистор або включатися одночасно з запуском бензонасоса.
  • Керування функцією Kick-Down. На автомобілях з автоматичною коробкою реле бензонасоса відіграє важливу роль у реалізації функції Kick-Down. Ця функція дозволяє різко збільшити потужність двигуна при повному натисканні на педаль акселератора.
  • Оптимізація роботи форсунок. Реле бензонасоса опосередковано впливає на роботу форсунок, скорочуючи час їх попередньої підготовки до роботи. Це особливо актуально при холодному запуску двигуна, коли форсунки працюють довше для забезпечення якіснішого розпилення палива.

Завдяки своїй конструкції, реле бензонасоса служить довго і рідко виходить з ладу. Але якщо таке станеться, автомобіль втратить ряд функцій, пов’язаних із керуванням двигуном та паливною системою. Вирішення проблеми досить просте: заміна несправного реле.

Чому гріється реле бензонасоса та як це виправити?

Несправність реле бензонасоса може виявлятися двома основними способами: повною відсутністю живлення насоса або постійною роботою. У першому випадку причиною є розрив ланцюга управління реле. У другому випадку, реле «залипає» в замкнутому стані, що призводить до безперервної роботи насоса і, як наслідок, швидкого розряду акумуляторної батареї. Постійна робота насоса при двигуні також може призвести до його передчасного зносу.

Нові реле бензонасоса найчастіше виходять з ладу через виробничі дефекти, вплив вологи або несправність внутрішніх компонентів, таких як конденсатори. Корозія контактів, спричинена підвищеною вологістю, значно скорочує термін служби реле. Щоб уникнути проблем із заводським шлюбом, рекомендується купувати деталі у перевірених виробників. Цікаво, деякі автомобілі оснащені системою аварійного запуску двигуна, яка дозволяє створити необхідний тиск палива за допомогою стартера в разі несправності реле. Відсутність характерних клацань під час запуску двигуна свідчить про проблеми з реле.

Перевірка на працездатність реле бензонасосу

Причин непрацездатності паливного насоса може бути кілька. Найбільш поширені – вихід із ладу запобіжника або реле. Для діагностики необхідно послідовно перевірити обидва елементи. Після демонтажу реле слід виміряти напругу на контактах. Відсутність напруги вказує на обрив ланцюга живлення реле. Подальша діагностика полягає у перевірці цілісності проводів та з’єднувачів.

Найнадійніший спосіб переконатися в несправності реле — замінити його на явно робоче. Якщо після заміни паливний насос запрацював, то проблема була саме у реле. Хоча ремонт реле зазвичай недоцільний, вміння його діагностувати стане в нагоді, оскільки часто причиною несправності стає банальне окислення контактів. Перевірити реле можна за допомогою мультиметра як омметра. Якщо опір між контактами нескінченний, це говорить про розрив ланцюга.

Вибираємо нове реле бензонасосу

Знайти відповідне реле бензонасоса не складе труднощів. Існують спеціалізовані сервіси, де можна підібрати деталь за маркою, моделлю та роком випуску автомобіля, а також за його унікальним ідентифікаційним номером (VIN). При необхідності ви можете звернутися на СТО Гепард у Києві, де фахівці зможуть підібрати найкращий варіант деталі для різних моделей автомобілів. Купівля нового реле – це надійне рішення, яке дозволить уникнути непередбачених поломок у майбутньому. Не варто ризикувати і купувати деталі, навіть якщо вони відрізняються високою надійністю.

Алгоритм підключення реле бензонасосу

Завершальним етапом ремонту є заміна несправного реле бензонасосу. Установка нового реле не є складним і полягає в підключенні його до низьковольтного ланцюга управління. Після встановлення рекомендується провести функціональну перевірку системи живлення паливного насосу. Якщо реле розташоване у важкодоступному місці, то перевірку працездатності краще проводити перед збиранням.

Перевірити працездатність нового реле бензонасоса досить просто: достатньо запустити двигун. Якщо насос почав качати паливо, то реле справно, і ремонт можна вважати завершеним. Щоб уникнути повторного виходу з цієї деталі, рекомендується встановлювати оригінальні запчастини. Вони, як правило, відрізняються високою якістю та тривалим терміном служби. Придбати оригінальне реле можна у більшості інтернет-магазинів автозапчастин. Якщо ви не впевнені у своїх силах, краще довірити заміну реле професіоналам СТО Гепард.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту