Що таке протектор шини?
Протектор шини – це шар гуми, що знаходиться на зовнішній поверхні колеса і безпосередньо контактує з дорогою або ґрунтом. Згодом цей елемент зношується, що знижує експлуатаційні характеристики автошини та її зчеплення з дорогою.
Часто помилково вважають, що протектор складається лише з мережі канавок і каналів. Насправді, він є повноцінним шаром гуми, в якому розташовані спеціальні елементи. відсутні, оскільки для певних умов зчеплення з дорожнім покриттям ефективніше без них.
Протектори класифікуються за сезонним та експлуатаційним призначенням. Вони можуть бути літніми, зимовими або всесезонними, а також різняться на кшталт транспортного засобу (легкові, позашляхові, сільськогосподарські та кар’єрні). Протекторний малюнок може бути симетричним або асиметричним, з спрямованим або ненаправленим візерунком.
Мінімальна глибина протектора
Поступове зношування протектора зменшує його глибину. Визначити глибину, що залишилася, можна візуально або за допомогою вимірювального приладу, який використовують шиномонтажники. У різних країнах встановлені свої вимоги до мінімальної глибини, але зазвичай вона становить не менше 1,6 мм. Використання шин із протектором меншої глибини не лише суперечить закону, а й ставить під загрозу безпеку водія та оточуючих.
Відмінності зимової та літньої шини
Літні та зимові шини мають різні конструктивні та експлуатаційні особливості, зумовлені умовами використання.
Літні шини призначені для теплої пори року, коли температура перевищує +10 °C, а дороги найчастіше сухі або вологі. Гумова суміш літніх шин жорсткіша, що дозволяє поліпшити керованість і стійкість автомобіля на високих швидкостях. Малюнок протектора літніх шин містить поздовжні канали, які ефективно відводять воду, знижуючи ризик аквапланування. Дизайн протектора літньої шини простіше, оскільки його основне завдання – підтримувати стабільне зчеплення та відведення води з дорожнього покриття.
Зимові шини, навпаки, адаптовані для низьких температур, снігу та льоду. Їх гумова суміш більш м’яка і містить спеціальні добавки (наприклад, натуральний каучук та кремнієві з’єднання), які зберігають еластичність при холоді. розрізи, які покращують зчеплення на слизькій поверхні. ламелі допомагають шині чіплятися за сніг і лід, що підвищує прохідність та стійкість автомобіля в зимових умовах. Глибина протектора зимової шини зазвичай більша, оскільки такі шини зношуються швидше. експлуатація може стати небезпечною.