Графік роботи
Пн — Пт 09:00 — 19:00
Сб 10:00 — 18:00
попередній запис
Top

ПНВТ – що це таке?

ПНВТ це

ПНВТ – це?

У багатьох автовласників транспортних засобів із двигунами дизельного типу виникає питання про те, що це таке ПНВТ (паливний насос високого тиску)? І це не дивно, тому що встановлення вузла переважно проводиться на силових агрегатах, які працюють на дизельному паливі. Подача горючої рідини здійснюється за умов конкретного високого рівня тиску на форсунки. В іншому випадку вони не зможуть відкритися і не станеться впорскування. Тому ПНВТ є насосом високого тиску горючої рідини. Його функціональність полягає не тільки в подачі паливної рідини у форсунки, але й нагнітанні її тиску до показників 500-1400 бар.

Принцип роботи ПНВТ

Робота даного вузла здійснюється муфтою випередження для того, щоб у момент упорскування рівень тиску в системі був оптимальним для того, щоб відбулося відкриття форсунок. Щоб краще зрозуміти, що таке ПНВТ на дизелі, необхідно знати його елементи. Його комплектація передбачає наявність:

  • Корпуси пристрою;
  • Муфти випередження;
  • Кулачкового валу;
  • Всережимний регулятор;
  • Насоси підкачування;
  • Плунжера із гільзами;
  • Нагнітальних клапанів;
  • Толкачів;
  • Поворотні пружин.

p align=”justify”> Принципом роботи паливного насоса високого тиску є активізація плунжера за рахунок штовхача. При його піднятті перекривається впускний канал, у результаті відбувається витіснення палива крізь нагнітальний клапан на форсунки. Надлишок палива йде спеціальними каналами, які розміщені в плунжері. При опусканні плунжера у вихідне положення за рахунок пружини зворотного відбувається відкриття впускного каналу і процес запускається заново.

Ознаки несправності редукційного клапана ПНВТ

До швидкого виходу з ладу цього вузла призводить регулярне використання низькоякісного дизельного палива. Для нього характерні наявність абразивних частинок, які негативно впливають на насос та форсунки. Результатом цього є недостатня подача палива на паливний насос високого тиску на форсунки або подача палива з низьким тиском. Це легко визначається наявністю:

  • Поява нехарактерних звуків у сфері насоса;
  • Підвищення концентрації токсичності у вихлопних газах;
  • Проблематичного запуску силового агрегату та періодичним його несанкціонованим вимкненням;
  • Поява підтікання горючої рідини на корпусі насоса;
  • Збільшення обсягів витрат палива.

Відразу після появи перелічених вище ознак, які вказують на несправність ПНВТ, необхідно провести діагностику паливної системи на станції техобслуговування автомобілів. Це дозволить отримати точніші діагностичні дані. Варто враховувати, що ознаки несправності ПНВТ на бензині аналогічні дизельному силовому агрегату. Але до переліку вищеперелічених ознак додається зниження потужності двигуна, так як при встановлених ПНВТ на моторах бензинового типу рекомендовано використовувати менш збагачену паливну суміш. Регулювання ПНВТ проводиться по-різному залежить від виду палива, на якому працює силовий агрегат. Основною причиною передчасного виходу з ладу даного вузла є поломка плунжера, неякісне паливо або знос штовхача. Важливо розумітися на тонкощах кожної з причин більш детально.

Поломка плунжера

Для кожного, кому відомо, що таке ПНВТ у машині, легко зрозуміти, яким складним є цей пристрій і який він високочутливий до якості палива. Але ще однією причиною поломки плунжера може бути заповітрювання системи. Це з тим, що дизель паралельно виконує функцію мастильного матеріалу йому. Кожному, хто мав справу з ПНВТ, відомо, що це пристрій, в якому є рухомі деталі, тому без мастил його функціонування неможливе. Тому не дивно, що в процесі проходження повітря через насос мастило плунжера не здійснюється. Це призводить до підвищення його температури та тертя, що є причиною передчасного зношування даної деталі. Тому в такій ситуації необхідно виконати регулювання ТНВС або його повністю замінити.

Низькоякісне паливо

Таке паливо містить у своєму складі смоли, механічні суспензії та різні парафіни. Вони значно знижують мастильні властивості дизельного палива, що негативно впливає на роботу всіх рухомих частин пристрою. Коли виникає несправність ПНВТ, симптоми поломок зазвичай проявляються зниженням тиску паливної системі. Це відбувається через відсутність можливості забезпечення повноцінного функціонування насоса деталями з виробленням.

Несправність штовхача ПНВТ

Функціонування штовхача відбувається за рахунок кулачка розподільного валу впускних клапанів, які штовхають плунжер насоса. Коли вироблена площина штовхача, відбувається запізніла реакція плунжера. З цієї причини ознаки поломок штовхача ПНВТ полягають у запізнілому упорскуванні палива і, як наслідок, троїння двигуна внутрішнього згоряння.

Як перевірити та налаштувати ПНВТ?

Коли виявляється ознака дисфункції насоса високого тиску, недоцільним рішенням буде проведення діагностики в домашніх умовах самостійно. Спеціалізовані автосервіси укомплектовані сучасними стендами, які дозволяють точно оцінити технічний стан пристрою. Виробляючи діагностику самостійно, без навичок і знань, може виникнути ситуація, коли неправильно встановлюються трубки на ПНВТ під час зворотного складання. У цьому випадку функціонування насоса не здійснюватиметься. Також пристрій встановлюється за мітками, а для цього необхідний досвід та певні навички. Якщо все ж таки віддається перевага діагностиці в домашніх умовах, необхідно знати, як перевірити ПНВТ і відрегулювати подачу палива.

Діагностика перепускного клапана ПНВТ

Некоректне функціонування пристрою відбувається при невідповідності параметрів тиску палива встановленим під час заводського складання. З цієї причини під час перевірки працездатності завжди вимірюється тиск рідини. Якщо немає знання про те, як перевірити перепускний клапан ПНВТ, важливо враховувати, що для цього буде потрібний спеціальний тестер і манометр з широким діапазоном вимірювань. Щоб виміряти тиск, проводиться підключення тестера або манометра до місця паливної трубки з наступним запуском силового агрегату. Показання менше 300 кг/см3 свідчать про зношеність перепускного клапана та необхідність його заміни. Маючи знання про те, як перевірити зворотний клапан ПНВТ, не варто думати, що цей спосіб є високоточним. З цієї причини економія фінансових коштів на обслуговуванні та діагностиці авто на спеціалізованих станціях технічного обслуговування буде неправильною.

Перевірка електромагнітного клапана ПНВТ

Наявність даного вузла в комплектації насоса є обов’язковою, оскільки він відсікає потік палива при вимиканні двигуна внутрішнього згоряння. Функціональність даного клапана забезпечує бортова мережа, тому перевірка його працездатності здійснюється із застосуванням тестера напруги. Якщо у вас відсутні знання про те, як перевірити електромагнітний клапан ПНВТ, необхідно знати, що напругу потрібно шукати на вступних клемах пристрою. За його наявності робота клапана не відновилася, тоді потрібна його заміна, оскільки ця ознака вказує на вихід з ладу цієї деталі.

Як збільшити чи зменшити подачу палива на ПНВТ?

Регулювання подачі палива на насос високого тиску забезпечують передбачені конструкцією спеціальні болти регулювальні. При їх закручуванні зменшується пропускна здатність паливного каналу та надходження обсягів горючої рідини зменшується. Наявність даних болтів відповідає на запитання: як збільшити подачу палива на ПНВТ самостійно. Для цього їх необхідно викрутити, що призведе до збільшення пропускної спроможності каналу.

При самостійному регулюванні не вдасться провести точну діагностику. Тому ми рекомендуємо скористатися професійними послугами автосервісу, який укомплектований сучасним діагностичним обладнанням.

❶ Де знаходиться СТО Gepard?
Ми знаходимося на вул. Льва Толстого, 63 і Кільцева дорога,4б.
❷ Як зв'язатися з Вами?
Ви можете зателефонувати нам за телефонами:
098-554-99-55 - Окружна
095-554-99-77 — Центр
❸ З якими марками авто працює?
Ми працюємо майже з усіма марками автомобілів
❹ Які ваші головні принципи?
Наші основні принципи - це якість і безпека.
Оберіть мову сайту