Що таке парктронік?
Незалежно від досвіду та стажу водіння, бувають ситуації, коли досить складно припаркуватися навіть досвідченим водіям. При обмеженні простору істотно підвищується ймовірність пошкодження свого транспортного засобу, що стоїть поруч.
Кожен транспортний засіб має обмеження своєї маневреності. Тому для впевненості вчинення певних дій при керуванні машиною рекомендується використовувати спеціальні пристрої. Головним помічником при паркуванні є парктронік. Це досить маленький, але дуже практичний пристрій, який додатково може називатися радаром паркувального.
Нижче буде надана інформація про те, що таке парктронік, його види та принцип роботи. Розібравшись у всіх нюансах, можна буде самостійно підібрати для себе ідеальну модель пристрою.
Парктронік – що це?
Під парктроником мається на увазі спеціальний пристрій, що помітно полегшує процес паркування автомобіля. Його можна віднести до розряду ультразвукових радарів, які забезпечує ретельне сканування всієї навколишньої території навколо транспортного засобу. При виявленні будь-яких перешкод пристрій негайно спрацьовує та за допомогою звукового сигналу повідомляє водія машини.
У більш сучасних моделей парктроніків існує функція розрахунку відстані до перешкод та відображення його критичної точки.
Існує думка про класифікацію парктроників на передні та задні. І тут постає питання про те, що таке задній парктронік чи передній? Але це не розподіл пристрою за категоріями, а просто опоненті місця локалізації датчиків. Найбільш виграшною вважається така комбінація установки сенсорів, при якій система стеження за перешкодами розташовується на бамперах передньої та задньої частини автомобіля.
Як виглядає парктронік: базова комплектація пристрою
Знаючи, що таке парктронік в автомобілі, слід розібратися в принципі його роботи та комплектації.
Головною частиною приладу є електронний блок, що виконує основну роботу, яка полягає у здійсненні контролю за всіма системами парктроніка. Крім того, що блок управління реагує на відповідь сенсорів, він ще демонструє справність роботи парковочного радара.
Іншим елементом парктроніка є ультразвукові датчики перешкод. Їхня кількість залежить від моделі пристрою. Звичайно, більше датчиків істотно підвищує якість роботи парктроніка. За мінімальної кількості датчиків залишаються деякі перешкоди, які будуть повністю непомітними при огляді водія автомобіля. Існує кілька варіантів розташування ультразвукових датчиків.
Наявність заднього парктроніка дає можливість паркувати транспортний засіб за максимального обмеження площі паркомісця. При цьому ймовірність зіткнення з перешкодами практично виключається. Датчики на передньому бампері сприяють акуратному виїзду з паркування без контакту з машинами, що стоять поруч. При попаданні перешкод у зону виявлення, датчики спрацьовує звуковий сигнал, що вказує водієві на необхідність зміни маневрів.
Види парктроників
Перед встановленням парктроніка кожен автовласник розбирається з тим, що це таке і як працює прилад. Але навіть для досвідчених водіїв часто проблема вибору пристрою стає актуальною. Це пов’язано з тим, що ринок пропонує широкий асортимент різних моделей приладів, які допомагають спростити процес паркування автомобіля.
Знань про те, що таке парктронік у машині, недостатньо для того, щоб правильно вибрати пристрій саме у вашу машину. Важливо також розбиратися в їх основних видах, що класифікуються за трьома основними критеріями, до яких належать.
За принципом оповіщення
Прояв сигналу, що запобігає наявності перешкоди, може бути як у вигляді звуку, так і у вигляді зображення.
Звуковий сигнал – це спеціальний інструмент, який при наближенні автомобіля до стороннього об’єкта починає видавати інтенсивний звук.
Прояв візуального звуку відбувається на кількох рівнях:
- Світлодіоди. Відображення ступеня наближення до перешкоди у цій системі відбувається за рахунок прояву відтінку певного кольору: червоного – максимально близько, помаранчевого чи жовтого – трохи далі, зеленого – дуже далеко від перешкоди.
- Шкала. Відстань автомобіля від перешкоди на дорозі відображається кількістю поділок на шкалі. Деякі виробники створили моделі пристроїв, які показують відразу дві шкали для передачі інформації про наявність перешкод з лівої та правої сторін.
- РК-екран. Пристрій, що відноситься до категорії преміум-сегменту. Є максимально точним у відображенні всіх перешкод та зручним у використанні. Така система інтегрується з камерами заднього виду будь-якої марки автомобіля, виводячи на монітор бортового комп’ютера всю інформацію про перешкоди навколо машини, що робить маневр.
За способом встановлення
При покупці парктроніка важливо враховувати спосіб встановлення в авто. На сьогоднішній день можна виділити використання таких моделей пристроїв цієї категорії:
- Врізні. Монтуються безпосередньо у сам бампер. У деяких комплектаціях автомобілів можуть бути базовим елементом. Виглядають не зовсім естетично і псують зовнішній вигляд транспортного засобу.
- Накладні. Фіксуються на внутрішню частину бампера з допомогою спеціального клею.
- Підвісні. Прикручуються кронштейнами на бампер із внутрішньої сторони.
Кількість датчиків у парктроніку
На якість роботи парктроніка точність визначення перешкод та виконання інших функціональних завдань системи впливає кількість встановлених ультразвукових датчиків.
На сьогоднішній день паркувальний радар може мати мінімум два датчики. Але, як правило, така комплектація вважається невдалою через утворення «мертвих зон» в області перегляду території. Єдиним плюсом у цьому випадку вважається доступна вартість, яка й сприяла розвитку їх популярності серед автовласників.
Наявність навіть трьох чи чотирьох датчиків повністю виключає утворення «мертвої зони». Але на цей фактор суттєво впливає якість роботи переднього парктроніка чи заднього УД. Але, як правило, дана кількість датчиків вважається оптимальною, практичною у використанні, доступною та ефективною.
Комплектація системи шістьма датчиками вважається однією з найкращих варіацій, що забезпечують максимальний захист вашого авто. У більшості випадків схема монтажу пристроїв передбачає розташування чотирьох надчутливих датчиків позаду авто, а два встановлюються на передню частину. Таке розташування УД забезпечує мінімальні ризики пошкодження транспортного засобу під час його паркування та виїзду із зони.
Сучасні моделі паркувального радара оснащені системною підключенням, що дозволяє використання тільки задніх або тільки передніх датчиків.
Найбільш надійною, але при цьому максимально дорогою вважається система із восьми датчиків. Вона монтується на машину в рівних кількостях УД на передню та задню частини автомобіля по чотири штуки.
Принцип роботи парктроніка
Вибираючи парктронік, принцип роботи якого у кожної моделі свій, важливо зупиниться на тому пристрої, що буде максимально зручним у використанні саме вам. Варто враховувати, що алгоритм дій пристроїв даної категорії дуже схожий між собою:
- Відображення сенсорного сигналу, що утворюється навколо машини для виявлення перешкод;
- Аналізування блоком управління сигналу відображення сенсора;
- Передача блоком відстані, що залишився від перешкоди бампера, визначення рівня небезпеки в шкалі від зеленого до червоного.
Також, купуючи передній та задній парктронік, важливо розуміти, що весь його функціонал під час роботи проявляється за кілька секунд. Це говорить про те, що унеможливлюється випадкове зіткнення автомобіля з випадковими сторонніми предметами.
Ми впевнені в якісному поповненні ваших знань про те, що таке парктронік та як він працює. Купівля паркувального радара – корисне вкладення у свій транспортний засіб. При виборі відповідної моделі рекомендуємо враховувати спосіб монтажу ультразвукових датчиків, рівень точності системи та спосіб подачі оповіщення. Усі якісні моделі парктроників забезпечують високу точність і практичність використання системи. В результаті запобігає появі багатьох проблем, виникнення яких можливе під час паркування транспортного засобу.