Як правильно заправляти автокондиціонер
Зміст:
- Заправка автомобільного кондиціонера за правилами без помилок;
- Автомобільний кондиціонер: принцип роботи;
- Терміни та склад заправки кондиціонера;
- Що потрібно для заправки кондиціонера холодоагентом?;
- Як правильно вакуумувати систему?;
- Як грамотно заправити автомобільний кондиціонер у домашніх умовах?.
Заправка автомобільного кондиціонера за правилами без помилок
Як правильно заправляти автокондиціонер. Кондиціонер у машині створює приємний мікроклімат усередині салону, захищає пасажирів та водія від спекотної спеки. Однак цей пристрій є більш вразливим, ніж домашнє обладнання. На нього негативно впливає регулярна тряска під час руху авто, дорожній бруд, агресивні хімікати та інші негативні фактори. Ось чому пристрій потребує постійного технічного обслуговування, дозаправки охолоджуючим складом.
Автомобільний кондиціонер: принцип роботи
Повітря всередині салону охолоджується за рахунок спеціального холодоагенту, розміщеного в замкнутій системі. Коли склад циркулює, він здатний швидко переходити з газу рідкий стан, потім навпаки.
Компресор кондиціонера машини в основному запускається механічним способом завдяки приводному ременю, що обертається за рахунок коленвала. Завдяки високому тиску компресор нагнітає фреон у вигляді газу в систему. Коли газ стискається, відбувається його нагрівання приблизно до +150 градусів.
У конденсаторі конденсується холодоагент, потім він охолоджується, стає рідким. Поруч із цим процесом виділяється багато тепла. Це тепло приділяється за рахунок системи конденсатора (радіатора з вентилятором). Під час руху конденсор також обдувається завдяки зустрічному повітряному потоку.
Після цього холодоагент прямує осушувачем, який уловлює зайву вологу, проникає всередину розширювального клапана. Клапан відповідає за регулювання потоку фреону, що проникає у випарник під низьким тиском. Нижче температура холодоагенту у виході випарника, отже менше кількості охолоджуючої речовини надходить для виходу у випарнику.
У випарнику холодоагент стає як газу, оскільки різко знижується тиск. Оскільки при випаровуванні споживається енергія, фреон та випарник інтенсивно охолоджуються. Потік повітря, що продувається вентилятором, охолоджується, проникає усередину салону. Холодоагент після випарника повертається назад у компресор. Там процедура повторюється.
Якщо у вас китайське авто, потрібен терміновий ремонт кондиціонера, необхідні деталі для системи охолодження можете замовити на сайті нашого інтернет-магазину.
Терміни та склад заправки кондиціонера
Тип охолоджувального складу, його обсяг, як правило, вказуються на табличці, що знаходиться під капотом та документами авто.
У техніці, яка випускалася до 92 року, застосовували холодоагент R12. Цей склад вважався дуже поганим, він руйнував озоновий прошарок нашої планети, тому його заборонили для застосування.
Через деякий час фреон може почати протікати. В автомобільних кондиціонерах цей витік на рік іноді становить приблизно 15%. Небажано, щоб загальна втрата становила більше ½ загальної кількості фреону. У такій ситуації в системі охолодження утворюється великий об’єм повітря, зайвої води. Часткова заправка при цьому не приносить бажаного ефекту. Потрібно виконати вакуумування загальної системи, потім її повністю заправляти. І це викликає додатковий клопіт, фінансові витрати. Ось чому дозаправку фреоном краще здійснювати приблизно 4 рази на 12 місяців. Перед заправкою холодоагентом кондиціонера рекомендовано перевірити наявність витоку в системі охолодження, щоб не були марно витрачені фінанси, вільний час.
Що потрібно для заправки кондиціонера холодоагентом?
Для самостійного заправлення автокондиціонера охолоджувальною рідиною необхідно мати під рукою такі інструменти, предмети:
- Манометричну станцію;
- Ваги для кухні;
- Комплект трубок (за їх відсутності у наборі, що додається до станції);
- Спеціальні перехідники.
Якщо необхідно вакуумувати систему кондиціювання, додатково додатково потрібен вакуумний насос. Також робота не обійдеться без використання балончика, заправленого фреоном. Потрібна кількість охолоджуючої рідини може залежати від деяких факторів, наприклад типу кондиціонера, яка запланована заправка – часткова або повна.
Як правильно вакуумувати систему?
Завдяки вакуумуванню система, що охолоджує, позбавляється вологи, повітря, тому що через них погано функціонує кондиціонер, іноді просто виходить з ладу.
Спочатку під’єднується трубка від вакуумної помпи до штуцера пристрою на трубопроводі з низьким тиском. Потім відкручується ніпель, відкривається вентиль знизу.
Наступний етап – виконується запуск помпи (пристрій має працювати приблизно півгодини), потім відключається, вентиль закручується.
Краще, звісно, підключити за допомогою манометричного колектора. Пристрій дозволяє контролювати процедуру за допомогою отриманих показників. Процес виконується так:
- Вхід помпи підключається до середнього колекторного штуцера;
- Трубка низького тиску фіксується на кондиціонері штуцері;
- Трубка з високим тиском фіксується на нагнітачі штуцера компресора охолоджуючого пристрою (багато моделей штуцер відсутня).
Запускається помпа, відкриваються вентилі червоного та синього кольору на манометричному приладі. Помпа має пропрацювати не менше півгодини. Після вентиля закручуються, помпа вимикається, шланг від’єднується від колектора штуцера.
Якщо є мановакуумметр, отримані показання з цього пристрою повинні становити мінімум 88 і максимум 97 кПа. Якщо тиск підвищується, обов’язково перевіряється система, щоб не було витоку. Для цього застосовується спосіб опресування – в систему закачується певний обсяг холодоагенту або склад з додаванням азоту. Магістраль обробляється мильним складом або спеціальною піною, що дозволяє знайти витік. За наявності витоку він швидко усувається, вакуумування повторюється.
Зазначимо наступне – стабільний вакуум не дає гарантію, що фреон не витікатиме після проведення заправки системи охолодження. Визначити наявність або відсутність витоку холодоагенту можна лише за допомогою опресування.
Як грамотно заправити автомобільний кондиціонер у домашніх умовах?
Процес заправки холодоагентом виконується у кілька етапів. Виконавши правильну роботу, ви отримаєте бажаний результат.
- Підключається манометричний прилад (заздалегідь необхідно закрутити кожен вентиль пристрою). Підключається, прикручується шланг синього кольору від манометра такого ж тону штуцеру, який відповідає за всмоктування (заздалегідь демонтується захисний ковпачок). Штуцер розташований на потовщеній трубці, яка приєднана до випарника. Таким же методом відбувається підключення червоного шланга до штуцера з високим тиском, розташованого на тонкій трубці. Для роботи іноді потрібні спеціальні перехідники.
- Якщо потрібно, наприклад, якщо заздалегідь проводилося вакуумування, наливається невелика кількість спеціальної олії в балончик інжектора (розташований на шланзі жовтого кольору), який зафіксований на середньому станції штуцера. Рідина почне надходити в систему з складом, що охолоджує. Не рекомендується використовувати інший тип олії. Необхідно ретельно ознайомитись із даними на балоні з фреоном. Можливо, в ньому є масло. У такій ситуації олія в інжектор не додається. Також не буде потрібна його часткова дозаправка. Через великий обсяг масла компресор погано функціонуватиме, повністю поламається.
- Інший кінчик жовтого шланга прикріплюється до балона з рідиною, що охолоджує (для цього застосовується перехідник, оснащений краном). Потрібно перевірити, щоб кран перехідника був у закритому стані, тільки потім під’єднується шланг до балона.
- Кран на балоні з холодоагентом відкривається. Потім трохи відкручується жовтий шланг штуцера колектора, випускається повітряний потік, щоб він не проник у систему кондиціювання. Після виходу повітря, шланг прикручується.
- Встановлюється балон із холодоагентом на ваги (це дає можливість стежити за обсягом закачаного фреону). Для роботи можна користуватись звичайними електронними невеликими вагами.
- Запускається двигун автомобіля, включається кондиціонер.
- Щоб розпочати заправку, відкручується синій кран на манометричному пристрої. Кран червоного кольору обов’язково залишається у закритому стані.
- Коли необхідний обсяг холодоагенту надходить у систему, закривається кран на балоні.
Не варто закачувати зайву кількість охолоджувального складу. Необхідно стежити за тиском, особливо в тому випадку, якщо кондиціонер заправляється на око, не відомо, яка кількість холодоагенту є в системі кондиціювання. Для системи з низьким тиском показання манометричного пристрою має становити максимум 2.9 бар. Через сильний тиск кондиціонер може вийти з ладу.
Коли заправка повністю закінчується, перевіряється функціонування кондиціонера, знімаються шланги. Також назад встановлюються захисні ковпачки на кожному штуцері.